فلر شدن یا انحراف رو به جلوی دندان ها بعد از برداشتن بریس ها

در اين نوشته می خوانيد :

بریس ها و درمان اینویزیلاین کار شگفت انگیزی در درمان انواع مشکلات ارتودنتیک انجام می دهند. اکثر بیماران تصور می کنند که به محض برداشتن آنها درمان متوقف می شود. واقعیت این است که صاف نگه داشتن دندان ها به اندازه صاف کردن آنها در وهله اول مهم است. اگر از ریتینر خود استفاده نکنید یا به عادات بد خود برگردید، در نهایت می توانید باعث فلر شدن یا انحراف دندان های خود رو به جلو شوید. این زمانی است که دندان های شما به جای صاف و ایستاده بودن، شروع به خمیده یا کج شدن می کنند. ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا از فلر شدن دندان های شما جلوگیری کنیم، اما در صورت بروز مشکل می توانیم دندان های فلر شده را قبل و بعد از بریس ها ترمیم کنیم.

ما پس از برداشتن بریس ها نگهدارنده ها را در اختیار شما قرار می دهیم، اما اگر این نگهدارنده ها به درستی استفاده نشوند، ممکن است دندان ها فلر شوند. دلایل دیگری برای فلر شدن دندان ها، حتی قبل از بریس ها وجود دارند. اجازه دهید برای شما توضیح دهیم که فلر شدن دندان چیست، چگونه اتفاق می افتد، چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد، یا چگونه می توان آنها را ترمیم کرد.

فلر شدن دندان چیست؟

دندان های فلر شده یا بیرون زده یا منحرف شده رو به جلو بعد از برداشتن بریس ها یا حتی قبل از آنها، زمانی است که دندان های جلوی فک بالا به جای اینکه به سمت پایین بیایند، به سمت بیرون متمایل می شوند. دندان ها قبل از بریس ها اغلب به دلیل عادت های بد، کوچکتر از حد معمول بودن فک ها، یا فشردگی بیش از حد، به سادگی بیرون می زنند. فلر شدن دندان ها بعد از بریس ها معمولاً به این دلیل رخ می دهد که بیمار ریتینر خود را به درستی استفاده نمی کند.

اساساً، فلر شدن دندان ها به این دلیل رخ می دهد که دندان ها فضای کافی برای جابجا شدن از یک سمت به سمت دیگر ندارند، بنابراین به جای آن به سمت بالا و بیرون جابجا می شوند. قبل از بریس ها، معمولاً به دلیل عادات بدی مانند مکیدن شست، دندان ها رو به جلو منحرف می شوند. اگر قوس دندانی بالای شما باریک است، می تواند باعث فلر شدن دندان ها نیز شود، زیرا دندان های شما فضایی برای حرکت ندارند. از دست دادن استخوان در اثر بیماری های مختلف نیز می تواند باعث حرکت دندان ها شود.

فلر شدن دندان ها بعد از برداشتن بریس ها

فلر شدن یا بیرون زدگی دندان ها بعد از برداشتن بریس ها غیر معمول نیست. هنگامی که دندان ها صاف شدند و فاصله های بین آنها برطرف شدند، هنوز هم می توانند جابجا شوند و ساده ترین راه برای جابجایی به سمت بالا و بیرون است. همه بیماران دچار فلر شدن دندان ها نمی شوند، اما اگر این اتفاق برای شما رخ داد، مجبور نیستید با آنها زندگی کنید. در واقع اصلاح آنها نسبتاً آسان است.

همچنین با استفاده از نگهدارنده می توان از فلر شدن دندان ها پس از بریس ها جلوگیری کرد. ما ریتینرهای سفارشی را به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی ارائه می دهیم. به این معنا که به محض جدا شدن بریس ها یا اینویزیلاین، نگهدارنده های شما می توانند کار کنند و از فلر شدن دندان های شما جلوگیری کنند.

انحراف رو به جلوی دندان بعد از ارتودنسی

انحراف رو به جلوی دندان بعد از ارتودنسی

استفاده از نگهدارنده یا ریتینر برای جلوگیری از فلر شدن دندان ها

ما چندین نوع نگهدارنده برای جلوگیری از فلر شدن دندان ها و سایر حرکات دندان های تازه صاف شده شما ارائه می دهیم. نگهدارنده ها دندان های شما را تا زمانی که فک شما سفت می شود، در جای خود نگه می دارند، بنابراین می توانند دندان های شما را بهتر در جای خود نگه دارند.

مهم است بدانید که باید به طور منظم به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا نگهدارنده خود را تنظیم کنید. هنگامی که دندان های شما سعی می کنند حرکت کنند، این تنظیمات جزئی ضروری هستند. همچنین ضروری است که نگهدارنده خود را همانطور که تجویز شده استفاده کنید – 22 ساعت در روز برای چند ماه اول، سپس بعد از آن حداقل در طول شب. در غیر این صورت، دندان های شما فرصتی برای حرکت خواهند داشت و ممکن است نگهدارنده شما دیگر به درستی جای نگیرد. از این رو به تنظیم نیاز خواهد داشت.

بنابراین در مورد نگهدارنده ها چه گزینه هایی دارید؟ در اینجا برخی از گزینه های پیشنهادی ما آمده اند:

نگهدارنده های آکریلیک

نگهدارنده های آکریلیک از متداول ترین انواع نگهدارنده ها هستند و احتمالاً با شنیدن کلمه “ریتینر” به آنها فکر می کنید. آنها به طور سفارشی طراحی شده اند تا با سقف دهان شما مطابقت داشته باشند، و سیم ها روی دندان ها قرار می گیرند تا آنها را در جای خود نگه دارند.

نگهدارنده های شفاف

نگهدارنده های شفاف اغلب برای بیمارانی انتخاب می شوند که از الاینرهای شفاف مانند اینویزیلاین استفاده می کنند. نگهدارنده های شفاف مانند نگهدارنده های آکریلیک، برای هر بیمار به صورت سفارشی طراحی شده اند، بنابراین کاملاً متناسب با دندان های شما هستند و آنها را در جای مناسب خود نگه می دارند.

نگهدارنده های ثابت

نگهدارنده های ثابت که گاهی به آنها نگهدارنده دائمی نیز گفته می شود، نگهدارنده های غیرقابل جابجایی هستند که به پشت دندان ها متصل می شوند، بنابراین نامرئی هستند. آنها در آنجا چسبانده شده اند، بنابراین هرگز نباید نگران باشید که آیا آنها را به اندازه کافی استفاده می کنید تا مؤثر باشند یا خیر. نقطه ضعفی که دارند این است که آنها می توانند نخ دندان کشیدن را سخت تر کنند و کنترل تشکیل تارتر نیز دشوارتر است.

اصلاح دندان های فلر شده

سه راه اصلی برای درمان فلر شدن دندان ها وجود دارد. اولین مورد این است که به سراغ براکت ها یا اینویزیلاین بروید تا دندان ها را به جای خود بازگردانید. مشکل این است که اگر بعد از آن نگهدارنده خود را استفاده نکنید، فلر شدن ممکن است دوباره اتفاق بیفتد، بخصوص اگر فضایی برای حرکت دندان ها داخل فک بالا وجود نداشته باشد.

گزینه دوم چیزی است که به آن کشیدن دو دندان دو پایه گفته می شود. این جایی است که ما هر دو دندان پرمولر اول فک بالا را می کشیم- به زبان انگلیسی، دو دندان درست در پشت دندان نیش کشیده می شوند تا فضای بیشتری برای باز شدن دندان ها به اندازه کافی برای جلوگیری از فلر شدن آنها فراهم شود.

گزینه سوم کشیدن چهار دندان دو پایه است. تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد- هر چهار دندان پرمولر اول کشیده می شوند؛ دو دندان در فک بالا و دو دندان در پایین. این کار فضایی را برای همه دندان های شما فراهم می کند، نه فقط برای دندان های فک بالای شما.

انتخاب به شدت فلر شدن دندان های شما بستگی دارد. ما با شما کار خواهیم کرد تا بهترین گزینه را برای شما مشخص کنیم!

انحراف رو به جلوی دندان بعد از ارتودنسی

انحراف رو به جلوی دندان بعد از ارتودنسی

مراقبت از دندان های فلر شده

بهترین راه برای رسیدگی به دندان های فلر شده این است که با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید. برخی از افراد برای مشکلاتی مانند فلر شدن دندان ها به الاینرهای پستی روی می آورند، اما استفاده از این محصولات بدون کمک ارتودنتیست متخصص می تواند منجر به بروز انبوهی از مشکلات دیگر در کوتاه مدت و بلند مدت شود. در عوض، بهترین گزینه شما این است که با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید و ببینید چه گزینه هایی در دسترس شما هستند.

ما گزینه هایی از جمله بریس های سنتی یا شفاف یا الاینرهای شفاف اینویزیلاین، همچنین چندین گزینه از نگهدارنده ها را برای جلوگیری از فلر شدن دندان ها بعد از بریس ها داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code