بریس های طلا

در اين نوشته می خوانيد :

بریس های طلا شباهت بسیار زیادی به بریس های نقره ای استاندارد دارند، که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، غیر از اینکه پوشش طلا روی آنها کشیده شده است. برخی افراد ظاهر بریس های طلایی را روی دندان های خود نسبت به بریس های سنتی ترجیح می دهند، زیرا به نظر می رسد که طلا ظریف تر، شیک تر، و برای برخی، نشان دهنده وضعیت اجتماعی- اقتصادی بهتر است.

علاوه بر این، بریس های طلا مزایایی دارند که فراتر از ترجیحات زیبایی شناختی هستند- کمتر احتمال دارد که آنها باعث بروز واکنش آلرژیک شوند، و همچنین کمتر مشکل آفرین هستند.

هزینه بریس های طلا نسبت به بریس های معمولی بیشتر است و همه ارتودنتیست ها آنها را ارائه نمی دهند، بنابراین نخستین گام شما این است که با ارتودنتیست خود صحبت کنید تا بدانید چه گزینه هایی در اختیار شما قرار دارند، و پی ببرید که چقدر هزینه خواهند داشت.

مروری بر بریس های ارتودنسی

همانطور که می دانید، بریس ها یک سیستم متشکل از براکت ها و سیم ها هستند که با هدف همراستا کردن دندان های کج به یک موقعیت صاف و همراستا، به دندان ها متصل می شوند. بریس ها همچنین می توانند به بستن فواصل بین دندان ها کمک کنند و یک بایت مشکل دار را اصلاح کنند.

در گذشته، بریس ها فوق العاده بزرگ بودند و جلب توجه می کردند، اما به لطف پیشرفت فناوری در زمینه ارتودنسی، آنها در حال حاضر کمتر جلب توجه می کنند و راحت تر هستند. بریس ها می توانند برای اصلاح دندان ها، بایت، و یا مشکلات هماهنگی فک همه افراد مورد استفاده قرار گیرند. این مشکلات می توانند ناشی از هر چیزی باشند، از تروما و آسیب گرفته تا مکیدن انگشت شست خود به عنوان یک کودک یا مشکلات ژنتیکی.

بریس های استاندارد شامل براکت هایی هستند که به سیم ها و بندهایی متصل می شوند که به دندان ها فشار را فشار وارد می کنند تا به تدریج، به مرور زمان، آنها را حرکت دهند. به طور معمول، به هر دندان یک براکت چسبانده می شود، و سیم- سیم کمانی ارتودنسی- براکت ها را به یکدیگر متصل می کند.

با پیشرفت درمان، شما به طور منظم به ارتودنتیست خود مراجعه می کنید که بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز بر اساس برنامه ریزی پیش می رود، و سپس سیم کمانی را تنظیم می کند تا حرکت دندان ها به موقعیت مطلوب همچنان ادامه پیدا کند.

بخش دیگر بریس ها، لیگاچورهای الاستیک است که روی هر براکت پیچانده می شود. وظیفه آنها نگهداشتن سیم کمانی در جای خود است، و همچنین نیروی اضافی برای کمک به حرکت دندان ها فراهم می آورند. آنها نیز در رنگ های مختلف وجود دارند، بنابراین مردم می توانندظاهر بریس های خود را شخصی کنند.

بریس های طلایی

بریس های طلایی

بریس طلا چیست؟

اغلب افرادی که به بریس نیاز دارند، از فکر کردن در مورد استفاده از آن همه فلز روی دندان های خود هیجان زده نمی شوند، و فقط می خواهند استانداردترین گزینه را برای بریس های خود دریافت می کنند. یا، اگر یک بیمار قادر و مایل به پرداخت هزینه ای کمی بیشتر باشد، ممکن است بتوانند از بریس هایی استفاده کند که از مواد همرنگ دندان ها یا مواد شفاف، معمولاً سرامیک، ساخته شده اند.

همچنین گزینه ای برای دریافت بریس های پشت دندانی وجود دارد، بریس هایی که براکت ها و سیم های آن به جای روی دندان ها به پشت دندان ها چسبانده می شوند.

و البته، اگر درمانی که شما نیاز دارید کمتر شدید باشد، شما به طور بالقوه می توانید از بریس نامرئی مانند اینویزیلاین و یا حتی الاینرهای شفاف خانگی استفاده کنید. اینویزیلاین می تواند 90% موارد را درمان کند، غیر از موارد خیلی وخیم، اما هدف گزینه الاینر خانگی تنها درمان موارد خفیف است که در آن صاف کردن دندان ها مورد نیاز یا مطلوب است.

اما، علیرغم این واقعیت که مردم عموماً بریس هایی را می خواهند که خیلی جلب توجه نکنند، برخی افراد هستند که می خواهند بریس های خود را نشان دهند، و به طور کامل آنها را به عنوان بخشی از نگاه خود در آغوش بگیرند- در این موارد، فرد ممکن است بریس های طلا را انتخاب کند.

بریس های طلا معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند (مانند بریس های معمولی)، اما براکت ها و سیم ها با طلا پوشش داده شده اند و یا اینکه اجزاء به طور کامل از ورقه طلا ساخته شده اند. اگر بریس های شما صرفاً برای دلایل زیبایی طلایی باشند، ممکن است تنها یک پوشش به رنگ طلایی داشته باشند، اما در برخی موارد، بریس ها را می توان با طلای 24 عیار واقعی پوشش داد، که باعث خواهد شد نتیجه گران تر شود، و همچنین برای افرادی مفید است که ممکن است به فلزات دیگر آلرژی داشته باشند.

در مواردی که بریس ها به طور کامل از ورقه طلا 24 عیار واقعی ساخته می شوند، بریس ها می توانند واقعاً ظاهری شیک و ظریف داشته باشند، و به صورت مد و ابزاری برای ابراز وضعیت تبدیل شوند.

بنابراین تنها تفاوت واقعی بین بریس های طلا و بریس های نقره ای استاندارد این است که بخش های فولاد ضد زنگ بریس با طلا پوشش داده شده است و به آنها ظاهر طلایی داده است.

بریس های طلایی

بریس های طلایی

مقایسه بریس های طلا و گریل دندان

گریل طلا یک پوشش متحرک دندان است که کاملاً برای اهداف تزئینی استفاده می شود، گرچه در برخی موارد، افراد روکش های خود را به طور دائم تغییر می دهند تا به نظر برسد که آنها به طور دائم از یک گریل طلا استفاده می کنند.

در برخی موقعیت های شدیدتر، افراد گریل را به طور دائم به دندان های خود می چسبانند، یا الماس و جواهرات دیگر را به دندان های خود متصل می کنند.

در بسیاری از موارد، گریل را می توان به صورت آنلاین به شکل یک گزینه با اندازه مناسب برای همه خریداری کرد ، اما برای کسانی که برای انجام این کار پول دارند، بهتر است گریل توسط یک دندانپزشک به صورت سفارشی ساخته شود.

گریل طلا برای بریس ها

شاید دریافت گریل های طلا برای استفاده از بریس های طلا چندان عاقلانه نباشد. علیرغم این حقیقت که براکت ها در طول سال ها جمع و جور تر و زیباتر شده اند، اما هنوز هم بزرگ هستند. بنابراین اگر روی براکت های یک گریل بپوشید، پوست دور دهان شما برجسته می شود، به گونه ای که به نظر می رسد در تمام طول روز دائماً محافظ دندان ورزشی بزرگ پوشیده اید.

دیگر رنگ های بریس ها

روکش طلای استاندارد تنها راه برای زیباتر کردن بریس ها نیست. گزینه های دیگر عبارتند از:

  • بریس های رز گلد: اینها نیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، اما آنها با یک لایه ظریف به رنگ رز گلد پوشش داده شده اند تا ظاهر زیباتری پیدا کنند.
  • بریس های نقره ای: اینها بریس های استاندارد شما هستند. آنها رنگ نقره ای دارند که از مواد فولادی ضد زنگ که از آن ساخته شده اند می آید.
  • رابر بندهای طلایی برای بریس ها: اگر نمی خواهید هزینه بیشتری برای بریس های طلایی پرداخت کنید، اما هنوز هم می خواهید براکت هایی جذاب داشته باشید، می توانید از رابر بندهای طلای فلزی استفاده کنید، که در اکثر مطب های ارتودنسی موجود هستند.

بریس های طلا چقدر هزینه دارند؟

بریس های طلا می تواند از 6000 دلار تا 8000 دلار برای شما هزینه داشته باشند. این هزینه ها به دندانپزشک شما بستگی دارد، جایی که زندگی می کنید، و مدت زمانی که نیاز دارید از بریس ها استفاده کنید. بریس های سنتی معمولا از 2500 تا 7500 دلار هزینه دارند، بنابراین می توانید ببینید که بریس های طلا هزینه بیشتری دارند.

آیا بیمه دندانپزشکی بریس های طلا را پوشش می دهد؟

شما ممکن است بیمه ارتودنسی یا بیمه دندانپزشکی داشته باشید که بخشی از درمان ارتودنسی را پوشش می دهد. با این حال، ارتقاء بریس ها به بریس های طلا، به احتمال زیاد تحت پوشش بیمه نیست.

علت این است که این ارتقاء به طور معمول برای دلایل صرفاً زیبایی صورت می گیرد. شما باید تفاوت هزینه بین بریس های سنتی و بریس های طلای خود را در زمان درمان ارتودنسی خود پرداخت کنید.

مزایای بریس های طلا

بدیهی است، بریس های طلا ظاهری بهتر از بریس های معمولی دارند (بسته به ترجیحات زیبایی شناسی شخصی شما)، اما بریس های طلا مزایای دیگری نیز دارند:

  • مقاومت باکتریایی: تمیز و عاری از باکتری نگه داشتن طلا آسان است، زیرا آن را فرسوده نمی شود و پلاک جذب نمی کند.
  • شکل دهی و قالب گیری آسان: با براکت های طلا شما گاهی اوقات می توانید براکت های سفارشی که مناسب شکل و اندازه دندان های شما هستند را دریافت کنید، زیرا شکل دهی فلز آسان تر است.
  • غیر سمی بودن: طلا غیر سمی است و به اندازه فلزات دیگر واکنش پذیر نیست، به همین دلیل باعث می شود به طور بالقوه بی خطرتر از گزینه های دیگر باشد.
  • ضد التهاب و ضد آلرژی بودن: براکت های طلا فاقد نیکل هستند بنابراین باعث بروز هیچ گونه تحریک دهان و لثه ها نخواهند شد.
بریس های طلایی

بریس های طلایی

بریس های پشت دندانی طلا

همانطور که در بالا اشاره شد، بریس های زبانی یا پشت دندانی شامل براکت هایی هستند که به جای جلوی دندان ها پشت آنها قرار می گیرند. گاهی اوقات، بریس های پشت دندانی از یک آلیاژ طلا ساخته می شوند، که شکل دهی آنها بر اساس دندان های شما راحت تر است، فاقد نیکل هستند و بهتر به نظر می رسند (گرچه دیدن بریس های پشت دندانی نسبتاً دشوار است).

آیا شما باید بریس طلا استفاده کنید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید به جای بریس های نقره ای استاندارد از بریس های طلا استفاده کنید. نگاهی به دلایل زیر برای استفاده از براکت های با پوشش طلا داشته باشید.

شما ممکن است بخواهید از بریس های طلا استفاده کنید، در صورتی که:

  • شما به فولاد ضد زنگ آلرژی دارید.
  • شما زیبایی طلا را دوست دارید.
  • شما براکت های سفارشی می خواهید.
  • شما نگران پرداخت مبلغی کمی بیشتر نیستید.

نقره ای استاندارد طلا سرامیکی پشت دندانی
ظاهر براکت های فلزی نقره ای روی جلوی دندان ها براکت های فلزی طلایی روی جلوی دندان ها براکت های سرامیکی همرنگ دندان ها براکت های طلایی یا نقره ای روی سطح پشتی دندان ها (غیر قابل مشاهده)
جنس فلز ضد زنگ فلز ضد زنگ با پوشش طلا سرامیک فلز ضد زنگ
مزایا هزینه پایین تر اگر طلا دوست دارید ظاهر خوبی دارند، راحت شکل داده می شوند، ضد آلرژی و ضد التهابی هستند. کمتر قابل توجه هستند غیر قابل مشاهده
معایب قابل مشاهده-

از نظر ظاهری بهترین گزینه نیستند

گران تر از نمونه استاندارد هستند به راحتی لک می شوند، گران تر هستند گران تر هستند، تنظیم آنها دشوارتر است

نتیجه گیری

بریس های طلا درست مانند بریس های معمولی هستند، با این تفاوت که آنها با طلا، گاهی اوقات حتی با طلای 24 عیار، روکش شده اند. افراد عموماً به دلیل زیبایی طلا را انتخاب می کنند، اما براکت های طلا مزایایی فراتر از ظاهرشان دارند.

به عنوان مثال، بریس های طلا کمتر احتمال دارد که باعث واکنش های آلرژیک شوند، و آنها التهابی نیستند، بنابراین آنها بافت های داخل دهان را تحریک نخواهند کرد.

بریس های طلا گران تر از بریس های فولادی ضد زنگ نیز هستند، و احتمالاً هزینه های آنها تحت پوشش بیمه دندانپزشکی یا ارتودنسی قرار نمی گیرد. اگر به گرفتن بریس های طلا علاقه مند هستید، در مورد گزینه های خود با ارتودنتیست خود صحبت کنید.

پرسش های متداول در مورد بریس های طلا

آیا طلا می تواند به دندان های شما آسیب برساند؟

بریس های طلا به دندان های شما آسیب نخواهند رساند. در حقیقت، کمتر احتمال دارد که آنها باعث بروز واکنش های آلرژیک یا التهابی در بافت های دهان شما شوند، زیرا آنها حاوی نیکل نیستند.

آیا بریس های طلا گران تر هستند؟

بریس های طلا گران تر از بریس های فولاد ضد زنگ استاندارد هستند. هزینه بریس های طلا می تواند از 6000 تا 8000 دلار متغیر باشد، در حالی که هزینه بریس های معمولی از 3500 دلار به 7500 دلار متغیر است.

آیا بریس های طلا باعث می شوند دندان های شما زرد به نظر می رسند؟

کیفیت بریس های طلا که در حقیقت با طلای واقعی پوشش داده می شوند، باعث زرد شدن دندان های شما نخواهند شد- در واقع، آنها یک اثر بسیار خوشایند ظریف و زیبا دارند. با این حال، استفاده از رابربندهای طلایی روی دندان های شما ممکن است باعث شود دندان های شما زرد به نظر برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code