هزینه های تقریبی درمان ارتودنسی

در اين نوشته می خوانيد :

همه ی ارتودنتیست ها بر این باورند که هزینه ی درمان ارتودنسی نباید مانعی برای داشتن لبخندی سالم و زیبا باشد. خبر خوب اینکه، راه های بسیاری هستند که پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی را ممکن می سازند.

در دسترس بودن گزینه های متعدد برای سطوح مالی متفاوت

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

اصولا، هزینه ی درمان های ارتودنسی به عوامل متعددی از جمله عوامل مربوط به نوع و موقعیت محیط درمانی(اعم از مطب شخصی،کلینیک دندانپزشکی یا کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی) ،عوامل مربوط به بیمار(شامل شدت مشکل فرد که نوع و طول درمان ارتودنسی را تحت تاثیر قرار میدهد،درمان ارتودنسی تک فک یا دو فک و وسایل و دستگاه های اختصاصی مورد نیاز هر فرد) و عوامل مربوط به فرد درمانگر(شامل دارا بودن مدرک تخصص ارتودنسی، سابقه و مدارج علمی وی)بستگی دارد.

اما هزینه درمان های ارتودنسی هرگز نباید شما را از دستیابی به لبخند زیبایی که همیشه آرزویش را داشته اید باز دارند. داشتن لبخند زیبا سرمایه گذاری مهمی محسوب می شود زیرا شما روی خودتان سرمایه گذاری می کنید، چیزی که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و نیز بهبود عملکرد و نیز روابط اجتماعی شما خواهد شد.

اطلاع از قیمت انواع مختلف ابزارهای ارتودنسی نقش مهمی در انتخاب ابزار مناسب برای شما یا اعضای خانواده تان خواهد داشت. به طور کلی، هزینه ی تقریبی بریس ها یا براکت ها و سیم کمانی بین 3000 – 7000 دلار است.

عواملی که روی قیمت درمان ارتودنسی شما تاثیر می گذارند:

شدت مشکل

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

عامل اصلی که روی هزینه های درمان تاثیر می گذارد میزان اصلاحی است که بیمار به آن نیاز دارد. بیمارانی که مشکل اندکی دارند و نیاز است تنها اندکی روی دندان های آنها کار شود تا صاف و هم راستا شوند، از براکت ها برای مدت کوتاهی استفاده می کنند. برای حل مشکلات متوسط باید بریس ها حداقل دو سال استفاده شوند، به طور میانگین بین 1تا 3 سال.

افراد بزرگسال نیز می توانند مانند کودکان و نوجوانان از بریس ها بهره مند شوند، در حال حاضر، تقریبا از هر 5 بیمار ارتودنسی، یک نفر بزرگسال است. اما افرادی که در دریافت آنها تعلل می کنند متوجه خواهند شد که به مرور زمان مال اکلوژن (خوب جفت نشدن دندانها) آنها وخیم تر می شود؛ در موارد نادر، ممکن است ارتودنسی به تنهایی برای رفع مشکل کافی نباشد و احتیاج به جراحی فک داشته باشیم. هر چه زودتر اقدام کنید،احتمال اینکه زمان مناسب درمان مشکل خود را از دست ندهید بالاتر میرود.اقدام به موقع درمانی ممکنست هم طول و پیچیدگی درمان را کاهش دهد و هم در مواردی احتیاج به جراحی فک را برطرف کند.که طبیعتا در کاهش هزینه های درمان شما نیز موثر خواهد بود.

سن بیمار

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

از آنجا که پیش از ارزیابی دندان ها به منظور قرار دادن براکت ها روی آنها باید تعداد مشخصی از دندان های دائمی رویش کرده باشند، باید کودکان در سنین حدود 7 سالگی توسط ارتودنتیست معاینه شوند تا مشخص شود آیا به درمان ارتودنسی نیاز دارند،در این صورت، چه سنی برای آغاز درمان مناسب خواهد بود. هر چه فرایند درمان زودتر آغاز شود، طرح درمان زودتر به نتیجه خواهد رسید و هزینه آن کمتر خواهد بود.

نوع براکت

نوع محصولی که شما انتخاب می کنید می تواند تفاوت چشمگیری در میانگین هزینه های درمان بوجود آورد. به عنوان مثال:

  • براکت های فلزی سنتی هزینه ای بین 3000 تا 7500 دلار دارند. طول درمان با استفاده از آنها نیز، بسته به شدت مشکل، بین یک تا سه سال است.
قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

  • هزینه ی درمان با استفاده از براکت های شفاف به طور میانگین بین 3800 تا 8000 دلار است. بریس های شفاف علی رغم زیبایی بیشتر و کمتر دیده شدن،قدری حجیم تر از انواع فلزی هستند و ممکن است تا حدی درمان با این نوع براکت ها طولانی تر از انواع فلزی باشد.
قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

  • درمان با استفاده از اینویزیلاین، یا الاینرهای متحرک، هزینه ای حدود 5000 دلار دارد، گرچه ممکن است تا 8000 دلار نیز افزایش یابد. مشکلات اندک ارتودنسی، تنها با استفاده از 5 الاینر برطرف می شوند که هزینه ای حدود 2000 دلار خواهند داشت.
قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

  • براکت های زبانی، که در پشت دندان ها پنهان هستند، عموماً برای هر بیمار به صورت سفارشی ساخته می شوند و قرار دادن آنها پشت سطح دندان ها چالش برانگیز است. در نتیجه، هزینه ی آنها برای درمان کامل بین 5000 تا 13000 دلار خواهد بود.
قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

قیمت و تعرفه درمان ارتودنسی

 

نوع براکت انتخابی روی تعداد مراجعات به ارتودنتیست اثر میگذارد. مثلا، براکت های دیمون فواصل مراجعه به ارتودنتیست را طولانی تر میکند،در حالیکه با براکت های سنتی معمولا ماهی یک بار مراجعه به ارتودنتیست لازم است.

  • در صورتی که هزینه به صورت یکجا پرداخت شود قطعا از تخفیف برخوردار خواهید شد.
  • به خاطر داشته باشید، هزینه ای که می پردازید همه ی خدمات را شامل می شوند و نیاز نیست هزینه ی اضافی بپردازید.
  • بدون هیچ فشار اقتصادی ، متناسب با شرایط مالی خود می توانید هزینه ها را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

تصمیم گیری در خصوص نوع درمان بسیار دشوار است. تنها روی تجربه ای که طی درمان خواهید داشت تمرکز نکنید، بلکه تمام توجه خود را به نتیجه ی درمان معطوف کنید و آنچه تا پایان عمر احساس خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code