آیا کودکان می توانند از الاینر شفاف ارتودنسی استفاده کنند؟

بسیاری از والدین همچنین در حال فکر کردن به این موضوع هستند که آیا الاینرهای شفاف می توانند گزینه آسان تری برای فرزندان کوچک تر آنها نیز باشند. اما آیا الاینرهای شفاف گزینه خوبی برای نوجوانان و کودکان هستند؟

مزایای الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی در مقایسه با بریس های سنتی

بسیاری از بیماران (یا والدین آنها) از ما پرسیده اند که الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی یا بریس های سنتی، کدام یک برای آنها بهتر است. این واقعاً یک تصمیم شخصی است، بنابراین فکر کردیم اطلاعاتی را ارائه کنیم تا در صورت نیاز به زمان برای بررسی گزینه های خود، به شما کمک کنیم. مهم است […]

الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی چگونه ساخته می شود؟

بسیاری از افراد زمانی که متوجه می شوند الاینرهای شفاف به صورت سه بعدی چاپ می شوند شگفت زده می شوند. اما فرآیند ساخت الاینرهای شفاف شامل چاپ سه بعدی است. فلوچارت زیر چهار مرحله کلی درگیر در فرآیند ساخت الاینرهای شفاف ارتودنسی را نشان می دهد. همه الاینرهای شفاف با استفاده از نسخه ای از این چهار مرحله اساسی ساخته می شوند. با این حال، فناوری ها و روش های مختلفی وجود دارند که می توان در هر مرحله از آنها استفاده کرد که بر کیفیت و دقت محصول نهایی الاینر تأثیر می گذارند. در این مقاله، ما هر مرحله را با کمی جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.

آیا با دندان مصنوعی می توان ارتودنسی نامرئی استفاده کرد؟

ارتودنسی نامرئی با استفاده نوآورانه از تری های الاینر شفاف متحرک برای صاف کردن دندان ها، انقلابی در درمان ارتودنسی ایجاد کرده است. اما اگر از قبل دندان های مصنوعی مانند ایمپلنت های دندانی، روکش ها، بریج ها یا پروتزهای دندانی دارید، ممکن است از خود بپرسید که آیا هنوز هم ارتودنسی نامرئی گزینه ای برای شماست یا خیر.

آیا می توان الاینر شفاف را تنها برای دندان های جلو دریافت کرد؟

محبوبیت الاینر شفاف در میان افراد بزرگسالی که به دنبال صاف کردن محتاطانه دندان های خود بدون بریس های فلزی معمولی هستند، افزایش یافته است. الاینرهای پلاستیکی شفاف و متحرک در هنگام استفاده عملاً نامرئی هستند و از سری های متوالی استفاده می کنند تا در طول زمان به تدریج دندان ها را به موقعیت های دلخواه جابجا کنند.

امکان استفاده از بریس حتی اگر دندان ها چندان کج نباشند

اگر به دریافت بریس ها(براکت ها) فکر می کنید، ممکن است فکر کنید که آیا حتی شما نیز به آنها نیاز دارید یا خیر. شاید دندان های شما آنقدر کج نباشند، اما هنوز نسبت به آنها حساس هستید و می خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید. خبر خوب این است که بریس ها فقط برای دندان های به شدت کج نیستند. در واقع، بسیاری از افراد برای مشکلات خفیف تا متوسط ​​دندان های خود بریس ها را دریافت می کنند.

مراقبت از دندان ها بعد از بلیچینگ یا سفید کردن آنها

چیزی که ممکن است ندانید این است که پس از انجام قرار ملاقات برای بلیچینگ یا سفید کردن دندان های خود باید مدتی را بدون نوشیدنی های رنگی سپری کنید و مراقبت بعد از بلیچینگ دندان بسیار حائز اهمیت است. حداقل تا 48 ساعت پس از سفید کردن دندان های خود نباید قهوه بنوشید. این به دندان های شما زمان کافی برای بازسازی مجدد مواد معدنی می دهد و احتمال لک شدن و تغییر رنگ بیشتر را به حداقل خواهد رساند.

دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته چقدر دوام می آورد؟

اگر اخیراً عصب کشی داشته اید، ممکن است از خود بپرسید که دندان تحت درمان ریشه چقدر دوام می آورد. خبر خوب این است که با مراقبت مناسب، دندان ترمیم شده شما می تواند یک عمر دوام بیاورد. با این حال، درک عواملی که می توانند روی امید به زندگی دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است تأثیر بگذارند، مهم است.

آیا مشکلات دندانی می توانند باعث گاستریت یا ورم معده شوند؟

آیا حفره های دندانی می توانند مستقیماً باعث بروز گاستریت شوند؟ آیا داشتن گاستریت من را در معرض خطر بیشتری برای مشکلات دندان قرار می دهد؟

ضایعات سفید رنگ روی دندان ها در طول درمان ارتودنسی

ضایعات سفید رنگ روی دندان ها در طول درمان ارتودنسی برای چیست؟ فلورایدتراپی پیشگیرانه در طول درمان ارتودنسی به چه منظور انجام میشود؟