کارهایی که می توانید با الاینرهای شفاف ارتودنسی انجام دهید

الاینرهای شفاف نامرئی از یک پلیمر ترموپلاستیک شفاف و انعطاف پذیر ساخته می شوند. این الاینرها برای درمان فاصله بین دندان ها، فشردگی دندان ها، مشکلات فاصله و دندان های فشرده استفاده می شوند. الاینر نامرئی در طول چند ماه به دندان ها فشار وارد می کند تا دندان ها را صاف کند. پلاستیک الاینر نامرئی بافت کمی دارد که باعث می شود آنها شبیه به سطح دندان های واقعی باشند. الاینر نامرئی در مقایسه با بریس های سنتی، محبوبیت زیادی بدست آورده است زیرا عملاً نامرئی است. این امر بویژه در مورد بیماران بزرگسالی که شغل آنها مستلزم تعامل مکرر با مشتریان است صدق می کند. علاوه بر این، چندین سلبریتی از الاینر نامرئی برای صاف کردن محتاطانه دندان های خود استفاده کرده اند، زیرا نسبت به اکثر افراد توجه بیشتری به آنها می شود. بر اساس وب سایت رسمی الاینر نامرئی اینویزیلاین که یکی از برندهای شناخته شده از این ابزار ارتودنسی است، بیش از 13 میلیون آمریکایی از الاینرهای شفاف نامرئی ارتودنسی برای بهبود لبخند خود استفاده کرده اند.

کارهایی که می توانید در طول درمان با الاینر نامرئی انجام دهید.

بسیاری از افراد الاینر نامرئی را برای صاف کردن دندان های خود انتخاب کرده اند زیرا الاینر نامرئی نسبت به بریس های معمولی مزایای زیادی دارند. این مزایا عبارتند از: روشی کمتر آشکار برای رفع ناهماهنگی دندان ها، راحت تر بودن در استفاده، داشتن زمان درمان کوتاه تر، قابل جابجایی بودن و نیاز به مراجعه کمتر به دندانپزشکی.

آیا می توانید با الاینر نامرئی آدامس بجوید؟

بله، در طول درمان با الاینر نامرئی می توانید آدامس بجوید به شرطی که ابتدا الاینر را بیرون بیاورید. قبل از اینکه الاینرهای خود را مجدداً قرار دهید، مطمئن شوید که دندان های خود را به درستی مسواک زده و نخ دندان کشیده اید. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که برای بهترین نتیجه باید هر روز حدود 22 ساعت از الاینرهای خود استفاده کنید.

کارهایی که می توانید در طول درمان با الاینر نامرئی انجام دهید.

کارهایی که می توانید در طول درمان با الاینر نامرئی انجام دهید.

آیا می توانید با الاینر نامرئی غذا بخورید؟

بله، تقریباً هر غذایی را می توانید با الاینر نامرئی بخورید. با این حال، شما همیشه باید قبل از خوردن، الاینرهای شفاف خود را بردارید، چه یک میان وعده کوتاه یا یک وعده غذایی بزرگ. به این دلیل که جویدن و گاز زدن به الاینرها فشار وارد می کند. الاینرهای شفاف برای مقاومت در برابر چنین نیروهای جونده و گاز گرفتن طراحی نشده اند. اگر تری های الاینر خود را قبل از غذا بیرون نیاورید ممکن است آنها آسیب ببینند و در نتیجه درمان شما به تأخیر می افتد.

آیا می توان با الاینر نامرئی سیگار کشید؟

بله، با الاینر نامرئی می توانید سیگار بکشید. اما همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام سیگار کشیدن، الاینرهای خود را بیرون بیاورید. سیگار کشیدن در حین استفاده از الاینرها به دلیل نیکوتین و تار ممکن است تری های شفاف را لکه دار کند. با بیرون آوردن الاینرهای خود، می توانید از ایجاد لکه های قابل مشاهده روی تری های الاینر خود جلوگیری کنید. با این حال، همچنان توصیه می شود در طول درمان با الاینر نامرئی، سیگار را ترک کنید. علاوه بر مشکلات متعدد سلامت دهان و دندان و سیگار کشیدن، نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار می توانند به ساختار الاینر آسیب برسانند و اثربخشی درمان شما را کاهش دهند.

آیا می توانید با الاینر نامرئی مایعات بنوشید؟

بله، می توانید با الاینر نامرئی مایعات بنوشید به شرطی که ابتدا آنها را بردارید. استفاده از الاینر نامرئی نباید مانع لذت بردن گهگاهی از نوشیدنی های مورد علاقه تان شود. هنگام استفاده از الاینرهای نامرئی می توان آب مصرف کرد. از سوی دیگر، قهوه، شراب قرمز و چای همگی می توانند لکه هایی روی الاینرهای شفاف شما باقی بگذارند. بنابراین، شما قبل از نوشیدن این نوشیدنی ها، باید الاینرهای خود را بردارید. قبل از استفاده از الاینر، دهان خود را با آب بشویید.

آیا می توانید الاینرهای نامرئی را با روکش ها استفاده کنید؟

بله، حتی اگر روکش دارید، هنوز هم می توانید الاینرهای نامرئی را دریافت کنید. دندان های روکش دار را می توان به طور مؤثر با الاینر نامرئی صاف کرد. روکش های شما دقیقاً توسط تری های الاینر پوشانده شده و توسط آنها احاطه شده اند زیرا آنها به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته شده اند. در نتیجه حرکت دندان های دارای روکش شبیه دندان های بدون روکش خواهد بود. گاهی اوقات یک دندان برای اینکه به درستی جابجا شود نیاز به چسبندگی کوچکی به آن دارد. ضمیمه ها قطعات همرنگ دندانی هستند که روی دندان های خاصی چسبانده می شوند. آنها به طور مؤثر دندان ها را حرکت می دهند زیرا به عنوان گیره برای الاینرهای نامرئی عمل می کنند.

آیا می توانید با الاینر نامرئی قهوه بنوشید؟

بله، با الاینر نامرئی می توانید قهوه بنوشید. به سادگی قبل از مصرف قهوه الاینرهای خود را بردارید. اگر ابتدا الاینرهای شفاف خود را بیرون نیاورید رنگ تیره قهوه می تواند آنها را لکه دار کند. علاوه بر این، گرمای قهوه ممکن است الاینرها را منحرف کند. این کار پوشیدن و درآوردن الاینرها را برای شما چالش برانگیزتر می کند که باعث می شود درمان شما به تأخیر بیفتد.

آیا می توانید با الاینر نامرئی قهوه بنوشید؟

آیا می توانید با الاینر نامرئی قهوه بنوشید؟

آیا می توانید با الاینرهای شفاف، پیپ بکشید؟

بله، می توانید با الاینر نامرئی پیپ بکشید، به شرطی که قبل از پیپ کشیدن، الاینرهای خود را بردارید. در صورت استفاده از تری های الاینر هنگام پیپ کشیدن، ممکن است تری ها لک شود. با این وجود، استفاده از پیپ در طول درمان با الاینر نامرئی هنوز ایده خوبی نیست. نیکوتین و تار که در دهان باقی می مانند ممکن است الاینرها را لکه دار کنند، حتی اگر قبل از پیپ کشیدن، الاینرها را بردارید.

آیا با الاینر نامرئی می توان دندان های خود را سفید کرد؟

بله، با داشتن الاینرهای نامرئی می توانید دندان های خود را سفید کنید. با این حال، توصیه می شود قبل از انجام این کار، توصیه های متخصص ارتودنسی خود را دنبال کنید. برای نتایج مطلوب، پس از پایان درمان الاینر نامرئی، دندان های خود را سفید کنید.

آیا می توان با الاینر نامرئی الکل مصرف کرد؟

بله، با الاینر نامرئی می توانید الکل بنوشید به شرطی که قبل از نوشیدن الاینرها را بردارید. شراب قرمز، ماءالشعیر تیره و سایر مشروبات الکلی می توانند باعث ایجاد لکه های قابل مشاهده شوند اگر این نوشیدنی های الکلی را در حین استفاده از الاینرهای شفاف خود بنوشید. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی های شیرین مانند کوکتل و آبجو احتمال ایجاد پوسیدگی دندانی را افزایش می دهد، بویژه اگر الاینرها روی آنها قرار داشته باشند. باید به خاطر داشته باشید که پس از نوشیدن الکل، قبل از قرار دادن مجدد الاینر، دهان خود را با آب بشویید.

آیا می توانید با دندان های از دست رفته الاینر نامرئی دریافت کنید؟

بله، حتی اگر دندان های شما از دست رفته باشند، هنوز هم می توانید الاینرهای نامرئی را دریافت کنید. اکثر ارتودنتیست ها به طور معمول توصیه می کنند قبل از انجام کارهای ترمیمی دندانی، الاینرهای نامرئی را دریافت کنند. به این دلیل که دندان های باقی مانده در تلاش برای پر کردن شکاف دندان از دست رفته ممکن است به سمت آن جابجا شوند. در نتیجه، اگر دندان های مجاور فشرده یا کج باشند، ممکن است فضای کافی برای دندان جایگزین وجود نداشته باشد.

آیا با پوشیدن الاینرهای نامرئی می توانید ببوسید؟

بله، در حالی که الاینرهای شفاف را پوشیده اید، شما می توانید ببوسید. بزرگ ترین مزیت استفاده از بریس های نامرئی این است که نسبت به بریس های سنتی کمتر به چشم می آیند. لازم نیست نگران گیر افتادن لب ها و زبان در براکت های فلزی باشید. علاوه بر این، از آنجا که الاینرها تقریباً نامرئی هستند، شریک زندگی شما نمی داند که شما آنها را پوشیده اید.

آیا با پوشیدن الاینرهای نامرئی می توانید ببوسید؟

آیا با پوشیدن الاینرهای نامرئی می توانید ببوسید؟

آیا با داشتن دندان عقل می توان الاینرهای نامرئی را دریافت کنید؟

بله، حتی اگر دندان عقل دارید، می توانید الاینر نامرئی دریافت کنید. الاینرهای شفاف متحرک همچنان گزینه مناسبی برای بیماران دارای دندان عقل هستند. برخی از بیماران می توانند درمان الاینر نامرئی را حتی زمانی که دندان عقل آنها بدون علامت است تکمیل کنند. دندان عقل بدون علامت، دندان عقلی است که هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

همه اینها قابل دستیابی هستند زیرا الاینرهای شفاف قابل جابجایی هستند و تمیز کردن آنها را آسان تر می کند. تقریباً هیچ محدودیتی برای غذا وجود ندارد تا زمانی که آنها را قبل از خوردن و آشامیدن بیرون بیاورید و همچنین قبل از استفاده مجدد از الاینرها، دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code