مراقبت از دندان ها بعد از بلیچینگ یا سفید کردن آنها

در اين نوشته می خوانيد :

اگر عاشق قهوه هستید، احتمالاً حداقل یک مرتبه در زندگی خود به سفید کردن دندان های خود فکر کرده اید. نوشیدنی به همان اندازه که خوشمزه است، عامل اصلی تغییر رنگ دندان ها نیز هست. چیزی که ممکن است ندانید این است که پس از انجام قرار ملاقات برای بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان های خود باید مدتی را بدون نوشیدنی های رنگی سپری کنید و مراقبت بعد از بلیچینگ دندان بسیار حائز اهمیت است. حداقل تا 48 ساعت پس از سفید کردن دندان های خود نباید قهوه بنوشید. این به دندان های شما زمان کافی برای بازسازی مجدد مواد معدنی می دهد و احتمال لک شدن و تغییر رنگ بیشتر را به حداقل خواهد رساند.

گرچه ممکن است مقاومت در برابر این هوس دشوار باشد، اما دلیلی وجود دارد که دندانپزشکان از شما می خواهند بلافاصله پس از سفید کردن دندان های خود رژیم غذایی خود را محدود کنید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد دوره حساس بیشتر بدانید، چگونه می توانید از دندان های خود محافظت کنید و در طولانی مدت آنها را روشن نگه دارید.

چه مدت بعد از سفید کردن دندان ها می توانم قهوه بنوشم و چرا؟

اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل 48 ساعت پس از سفید کردن دندان های خود برای مصرف قهوه یا سایر غذاها و نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه می شوند صبر کنید. اگر درمان ملایم تری مانند کاربامید پراکسید داشتید، دندانپزشک شما ممکن است مدت زمان را به 24 ساعت کاهش دهد.

چه مدت بعد از سفید کردن دندان ها می توانم قهوه بنوشم و چرا؟

چه مدت بعد از سفید کردن دندان ها می توانم قهوه بنوشم و چرا؟

این برنامه به دندان های شما اجازه می دهد تا بعد از انجام فرایند سفید کردن بهبود یابند. وقتی دندان های خود را سفید می کنید، ماده سفید کننده مقداری از مینای دندان های شما را فرسایش می دهد و دندان های شما را متخلخل تر و حساس تر از زمانی می کند که شروع کرده اید.

در حالی که حساسیت در افراد مختلف متفاوت است، در طول این دوره همه افراد بیشتر مستعد لک شدن هستند. لازم است چند روز صبر کنید تا مینای دندان های شما شما دوباره معدنی شود و سیستم دفاعی مجدداً فعال شود.

نکاتی برای محافظت از دندان های خود بلافاصله پس از سفید کردن

قهوه تنها چیزی نیست که بلافاصله پس از یک درمان تخصصی سفید کننده باید مراقب آن باشید. برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از این فرایند می برید (و از سلامت عمومی دندان های خود محافظت می کنید):

  • برای محدود کردن تغییر رنگ دندان ها، خود را به یک “رژیم غذایی سفید” محدود کنید.
  • هنگام نوشیدن نوشیدنی های رنگی از نی استفاده کنید.
  • عادات خوب بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.
  • بعد از نوشیدن یا خوردن غذا، دهان خود را با آب (یا مسواک) بشویید.

با رعایت این نکات می توانید لبخند سفید خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

رژیم خود را به غذاها و نوشیدنی هایی محدود کنید که باعث ایجاد لکه نمی شوند.

همانطور که می دانید، آنچه که مصرف می کنید نقش مهمی در تغییر رنگ دندانی شما ایفا می کند.. هنگامی که درست بعد از سفید شدن دندان ها در آن دوره خاص هستید، باید رژیم غذایی خود را محدود کنید تا از نفوذ غذاهایی که باعث ایجاد لکه می شوند به داخل منافذ باز دندان های خود جلوگیری کنید.

درست مانند غذاها و نوشیدنی های خاصی که باید از آنها اجتناب کنید، ما نیز فهرستی از غذاهای توصیه شده برای روزهای بعد از قرار ملاقات سفید کردن تخصصی دندان ها تهیه کرده ایم.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید.

غذاهایی که بعد از بلیچینگ دندان باید از آنها اجتناب کنید.

غذاهایی که بعد از بلیچینگ دندان باید از آنها اجتناب کنید.

به طور کلی، شما باید از غذاها و خوراکی های تیره ای اجتناب کنید که به دلیل ایجاد لکه روی دندان ها و تحت عنوان اسیدی شناخته می شوند که باعث فرسایش بیشتر مینای دندان های شما می شوند. از جمله:

  • خوراکی های تیره رنگ مانند چغندر
  • خوراکی های فرآوری شده و شیرین
  • مرکبات
  • خوراکی های رنگی و رنگ شده
  • شراب سفید و قرمز؛ آبجو
  • قهوه و چای

با اجتناب از هر گونه مواد غذایی که می دانید باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند، در مدت زمان کوتاهی می توانید به رنگ دندانی برسید که مد نظر شما است.

غذاهایی که باید در نظر بگیرید

دندانپزشکان به دنبال یک فرایند سفید کردن، “رژیم غذایی سفید” را توصیه می کنند. بعید است که این غذاها روند سفید شدن را تشدید کنند، این امکان را برای شما فراهم می کنند تا سلامت دهان و دندان های خود را حفظ کنید و شانس لکه شدن دندان ها را محدود کنید. این مواد غذایی عبارتند از:

  • شیر، پنیر، ماست
  • ماهی، مرغ و توفو
  • برنج سفید، پاستا، نان خمیری (بدون رنگ افزودنی)
  • میوه ها و سبزیجات روشن (مانند سیب زمینی، سیب، گل کلم، گلابی، موز)

از قبل اینها را تهیه کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی مناسبی به دنبال فرایند سفید کردن دندان های خود دارید.

از نی استفاده کنید.

اگر باید از فنجان قهوه روزانه خود لذت ببرید، از نی استفاده کنید. این کار با قهوه سرد آسان است، اما یک فنجان قهوه داغ ممکن است در قمقمه ای با نی داخلی بهتر باشد. این برای همه مایعات تیره رنگ، از جمله نوشابه و شراب، و همچنین نوشیدنی های ورزشی و سایر نوشیدنی های رنگی صدق می کند. در حالی که هنوز خطر ایجاد لکه وجود دارد، با هدایت آن از طریق نی، قرار گرفتن دندان های خود در معرض مایعاتی که باعث ایجاد لکه می شوند را محدود می کنید.

اگر اهل سر کشیدن هستید، مطمئن شوید که مایع را قبل از قورت دادن به اطراف دهان خود نمی چرخانید. انجام این کار هدف را شکست می دهد.

عادات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید.

تصور نکنید که قرار ملاقات سفید کردن دندان های شما یا درمان خانگی سفید کردن به این معنا است که شما از برنامه منظم بهداشت دهان و دندان خود یک روز تعطیل دارید. در واقع، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حتی برای اطمینان از اینکه بلافاصله پس از انجام مراحل سفید کردن دندان ها با لکه های قهوه مواجه نمی شوید، مهم تر است.

حتی با استفاده از خمیر دندان سفید کننده همراه با دو مرتبه در روزی که مسواک می زنید، می توانید این روند را تقویت کنید. همچنین می توانید با مسواک زدن بیشتر، مانند بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه یا غذا خوردن، اثرات آن روی دندان های خود را محدود کنید.

اگر نمی توانید برای انجام این کار به دستشویی بروید، دستمال های یکبار مصرف پاک کننده دندان یا مسواک های کوچک را امتحان کنید.

شستشو با آب

حتی فقط شستشو با آب می تواند تغییر رنگ دندان های شما پس از فرایند سفید کردن را به حداقل برساند. تا حد امکان آب بنوشید و آن را داخل دهان خود بچرخانید تا از شر مایعات باقیمانده خلاص شوید و اسید خنثی شود.

در حالی که ما در مورد این موضوع مصر هستیم، بزاق مزایای مشابهی دارد. با هیدراته ماندن، از خشکی دهان اجتناب کنید و با جویدن آدامس تولید بزاق را افزایش دهید.

نکات بلند مدت برای سفید نگه داشتن دندان ها

نکات بلند مدت برای سفید نگه داشتن دندان ها

نکات بلند مدت برای سفید نگه داشتن دندان ها

سفید نگه داشتن دندان ها چیزی است که باید همیشه در نظر بگیرید، نه فقط بلافاصله بعد از قرار ملاقات سفید کردن دندان ها که هوس یک فنجان قهوه می کنید. با دنبال کردن این نکات طولانی مدت، می توانید نیاز به جلسات سفید کردن را به حداقل برسانید و به طور کلی راحت تر رنگ دندان های خود را حفظ کنید.

اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند:

  • مصرف متوسط ​​غذاهایی که باعث ایجاد لکه می شوند (و روش های مناسب پیگیری)
  • موارد دلخواه خود (مانند قهوه) را با جایگزین هایی عوض کنید که باعث ایجاد لکه نمی شوند.
  • حداقل دو مرتبه در سال برای چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

با انجام این کارها می توانید لبخند دلپذیرتری داشته باشید، زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد سفید شدن دندان های خود کنید، و سلامت عمومی دندان های خود را بهبود بخشید.

در حد اعتدال مصرف کنید.

ما می دانیم که قهوه اعتیاد آور است و می تواند به شما کمک کند روز خود را با انرژی فراوان و حداقل آشفتگی سپری کنید. صرف نظر از این، حد مجاز روزانه توصیه شده 1 تا 2 فنجان در روز است.

اگر تمام روز را صرف غوطه ور کردن دندان های خود در لکه کنید، احتمالاً با تغییر رنگ بسیار شدید مواجه خواهید شد. با کاهش چند فنجان در روز، می توانید به راحتی روند پیگیری نوشیدن آب و مسواک زدن دندان های خود برای پاک کردن عوامل لک کننده را مدیریت کنید.

البته به این معنا نیست که باید از غذاهایی که باعث ایجاد لکه می شوند به طور کامل اجتناب کنید، اما باید بدانید که پس از آن مواد غذایی دندان های خود را چگونه تمیز کنید. چیزهایی مانند سس سویا یا حتی گوجه فرنگی به تغییر رنگ و مشکلات دیگر کمک می کنند. اگر آنها بخشی از رژیم غذایی روزانه شما هستند، احتمال بروز این مشکلات را افزایش می دهید.

جایگزین هایی که باعث ایجاد لکه نمی شوند

قطع مصرف قهوه و خوراکی هایی که باعث ایجاد لکه می شوند ممکن است برای شما امکان پذیر به نظر نرسد. در عوض، ممکن است نیاز داشته باشید که چند جایگزین پیدا کنید که باعث ایجاد لکه نمی شوند تا کافئین و عملکرد خود را حفظ کنید.

متداول ترین نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند عبارتند از:

  • چای سفید: از همان گیاه چای سبز تولید می شود، اما با پردازش ملایم تر که طعم را تازه نگه می دارد؛ حاوی مواد مغذی یکسانی است (گرچه ممکن است غلظت کافئین آن کمتر باشد؛ در انواع مختلف (به عنوان مثال سوزن نقره ای، گل صد تومانی سفید، چای سفید دارجلینگ) وجود دارد.
  • چای گیاهی رویبوس: به دلیل طعم آجیلی که دارد (همچنین چای قرمز یا چای بوش قرمز) به “چای قهوه خور” معروف است؛ در واقع یک تیسان است، به این معنا که حاوی تانن های کمتری است که باعث ایجاد لکه می شود؛ فاقد کافئین است.
  • یربا میت: چای آمریکای جنوبی هم گرم و هم سرد سرو می شود؛ سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین طبیعی است؛ اعتقاد بر این است که برای کلسترول، کاهش وزن و سلامت قلب مفید است.

اگر می خواهید عادت قهوه خوری خود را کنار بگذارید، به این فکر کنید که چه چیزی شما را به خود جذب کرده است. آیا این کافئین است؟ آیا شما فردی هستید که وقتی حوصله دارید یک نوشیدنی می نوشید؟ راه حلی پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند، مانند آدامس کافئین دار یا یک نوشیدنی ملایم تر، و می توانید تغییر رنگ در آینده را محدود کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

چکاپ های منظم به دلایل مختلفی مهم هستند، از جمله نگه داشتن دندان ها در سمت روشن تر سفیدی. دندانپزشک شما از سرمایه گذاری روی سلامت دهان شما قدردانی خواهد کرد، و شما می توانید از وضعیت دندانی خود مراقبت کنید.

یک جلسه سفید کردن دندان ها فقط می تواند نقش جبرانی را بازی کند؛ با حفظ یک برنامه منظم پاکسازی، می توانید دندان های خود را عاری از پلاک تمیز نگه دارید (که با تغییر رنگ نیز ارتباط دارد) و هر مشکل دیگری را زود تشخیص دهید.

اگر مشکلات دیگری مانند پوسیدگی دندان یا تحلیل لثه مخفیانه به دهان شما وارد شود، تغییر رنگ کمترین مشکل شما خواهد بود. سفید کردن دندان همچنین می تواند برخی از این مشکلات را بدتر کند، بنابراین قبل از حرکت به جلو باید مطمئن شوید که از همه چیز کاملاً مطلع هستید.

اگر با درمان های سفیدکننده خانگی شروع می کنید، آنها را در مطب انجام دهید یا دندانپزشک خود را از آنها آگاه سازید. آنها می توانند به شما کمک کنند محصولی را انتخاب کنید که برای شرایط خاص شما بهترین است و مطمئن شوید که از اشتباهات رایج اجتناب می کنید.

نتیجه گیری

در حالی که ممکن است هنگام خروج از مطب دندانپزشک خود وسوسه شوید که در کافی شاپ محلی خود توقف کنید، اما بهتر است از آن اجتناب کنید. هوس ها از بین نخواهند رفت، اما ارزش این را ندارد که لکه هایی که به تازگی از روی دندان های خود پاک کرده اید را جایگزین کنید.

اگر فکر می کنید این یک مشکل خواهد بود، سعی کنید از قبل برنامه ریزی کنید. کارت پاداش کافی شاپ خود را فریز کنید و به نوشیدنی های جایگزین بچسبید. یک بسته آدامس کافئین دار بردارید یا از کسی بخواهید که شما را مسئول نگه دارد (حداقل تا دو روز آینده).

هنوز در مورد لکه های قهوه، سفید کردن دندان ها یا سایر نگرانی های سلامت دندان سؤالی دارید؟ ما خوشحالیم که به شما کمک کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code