آیا با داشتن پوسیدگی دندانی می توان الاینر شفاف استفاده کرد؟

یک پوسیدگی دندانی چگونه می تواند روی مناسب بودن شرایط شما برای درمان با الاینرهای نامرئی تأثیر بگذارد؟

بر اساس سازمان پیشگیری از بیماری ها، پوسیدگی های دندانی از جمله مسائل عادی هستند. آنها 57 درصد از نوجوانان و 90 درصد از افراد بزرگسال بالای 20 سال را تحت تأثیر قرار می دهند. اگر به فکر دریافت الاینرهای شفاف هستید و در این دسته های آماری قرار می گیرید، ممکن است به این فکر کنید که این مسئله چگونه می تواند روی درمان شما تأثیر بگذارد.

خطر بروز پوسیدگی و حفره های دندانی با الاینرهای شفاف یک نگرانی معتبر است. در صورتی که استفاده از الاینرهای شفاف به درستی مدیریت نشود، می توانند منجر به بروز پوسیدگی دندانی شود. با این حال، رعایت بهداشت خوب دهان و دندان می تواند به کاهش این خطر کمک کند. پاکسازی منظم الاینرها و حفظ روتین بهداشتی دهان و دندان ضروری است.

آیا در مورد پوسیدگی ها و درمان ارتودنسی با الاینرهای شفاف فکر می کنید؟ برای اطلاعات بیشتر به خواندن این راهنمای ما ادامه دهید.

آیا پوسیدگی دندانی دارید؟

مدیریت پوسیدگی ها در طول درمان با الاینرها بسیار مهم و حیاتی است. با وجود یک پوسیدگی باز هم می توانید الاینرها را دریافت کنید. با این حال، این بهینه ترین انتخاب نیست. این شرایط مانند رانندگی با یک ماشین با اگزوز شکسته است.

سلامت دندان های شما مهم است. ابتدا باید به هر گونه پوسیدگی را مورد رسیدگی قرار دهید. درمان با الاینرهای نامرئی امکان درمان پوسیدگی را فراهم می کند.

در صورتی که تری های شفاف شما پس از درمان پوسیدگی به درستی و به صورت مناسب قرار نگیرند، جای نگرانی نیست. جایگزینی معمولاً با حداقل هزینه در دسترس است. به خاطر داشته باشید، مراقبت صحیح از دندان های شما در اولویت است. بنابراین، همیشه اطمینان حاصل کنید که در دوران درمان با الاینرهای شفاف ارتودنسی پوسیدگی های دندانی شما تحت مدیریت قرار دارند.

آیا پوسیدگی دندانی دارید؟

آیا پوسیدگی دندانی دارید؟

افزایش خطر پوسیدگی؟ آیا الاینرها می توانند باعث ایجاد حفره شوند؟

خیر. نه الاینرهای شفاف، نه بریس ها، و نه هیچ یک از درمان های دیگر ارتودنسی مستقیماً باعث ایجاد حفره های دندانی نخواهند شد، و نه مستقیماً خطر ایجاد آنها را تشدید خواهد کرد. با این حال، الاینرهای شفاف میزان بالاتری از دقت در رعایت بهداشت دهان و دندان را می طلبند؛ حتی اگر استفاده از یک ابزار قابل اعتماد مهم است، استفاده مسئولانه از آن ابزار بسیار مهم تر است.

پوسیدگی ها، با یا بدون الاینرهای شفاف، می توانند یک مزاحم مشکل ساز باشند،. اما این مزاحمت را می توان با این سه گزینه برطرف کرد:

  • مراقبت
  • فرمان پذیری
  • پاکیزگی

برای محافظت از دندان ها و تری های الاینر، بهداشت و تمیزی دندانی را در اولویت قرار دهید. ابزارهای ارتودنسی مانند الاینرها یا بریس ها می توانند به صورت غیرمستقیم روی سلامت دندانی تأثیر بگذارند، اما مستقیماً باعث ایجاد یا پیشگیری از پوسیدگی دندان نمی شوند. مسئولیت شما در پیشگیری از پوسیدگی مهم است.

با الاینرها دچار پوسیدگی دندانی می شوید؟

ارتودنتیست شما قبل از شروع درمان با الاینرهای شفاف، هر گونه حفره باز موجود را بررسی خواهد کرد. اما در صورتی که هر گونه پوسیدگی جدید در طول درمان ایجاد شود چطور؟

در صورتی که در طول درمان پوسیدگی ای ایجاد شود، در اولویت قرار می گیرد. باید فوراً آن را پر یا ترمیم کنیم.

در صورتی که پرکردن باعث تغییر شکل زیاد دندان شود، ارتودنتیست ممکن است مجبور شود طرح درمان را تغییر دهد. این برای حفظ تناسب اصلی است. واکنش سریع در این شرایط بسیار مهم است. این شامل قالب گیری یا اسکن جدید است. به خاطر داشته باشید، حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است. برای جلوگیری از بروز بیماری لثه باید حداقل 2 مرتبه در روز دندان های خود را مسواک بزنید.

با الاینرها دچار پوسیدگی دندانی می شوید؟

با الاینرها دچار پوسیدگی دندانی می شوید؟

پوسیدگی با الاینرها؟

جلوگیری از ایجاد پوسیدگی با الاینرها، با انجام این کار بدون وجود آنها تفاوتی ندارد. حفظ لبخند سالم یک تلاش مداوم است. متعهد ماندن به مراقبت، رعایت و پاکیزگی کلید کاهش خطر پوسیدگی است. برای حفظ بهداشت دهان و دندان، باید:

  • 2 تا 3 مرتبه در روز به مدت دو دقیقه در روز مسواک بزنید (بر اساس انجمن دندانپزشکی آمریکا)
  • بین همه دندان ها را به خوبی تمیز کنید، برای اقدامات خوب با استفاده از نخ دندان، مسواک بین دندانی یا واتر پیک
  • غرغره آب نمک و یا دهانشویه به مدت حداقل 30 ثانیه برای افزایش ضد عفونی

فراتر از این روتین های مراقبتی اولیه، مراحل زیر نیز می توانند به شما کمک کنند تا خطر ایجاد حفره و پوسیدگی دندان را به حداقل برسانید:

  • نوشیدنی های شیرین یا اسیدی را محدود کنید: برای محافظت از دندان های خود، قهوه، چای، نوشابه، آبجو و آبمیوه های فرآوری شده را محدود کنید یا از آنها اجتناب کنید زیرا می توانند منجر به سایش طولانی مدت شوند.
  • سیگار را ترک کنید: تنباکو دندان ها را لکه دار می کند و با تحلیل بردن لثه ها، خطر پوسیدگی را افزایش می دهد. ترک سیگار بهترین راه برای از بین بردن این خطر پوسیدگی است.
  • مصرف میان وعده یا جرعه جرعه نوشیدن را محدود کنید: میان وعده های مکرر شیرین نه تنها خطر ایجاد حفره را بوجود می آورند، بلکه بر انطباق شما با درمان نیز تأثیر می گذارند. برای اطمینان از لبخند دلنشین تر، مصرف شیرینی ها را کاهش دهید.
  • تغییر برند خمیر دندان: اگر قبلاً از برندی از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده نمی کرده اید، باید به سراغ یکی از خمیر دندان های حاوی فلوراید بروید.
  • مسواک زدن زبان: میلیاردها باکتری مضر دهان می توانند از زبان شما به عنوان محل پرورش استفاده کنند. برای کاهش تجمع باکتری، به خاطر داشته باشید که زبان خود را مسواک بزنید.
  • ویزیت های منظم دندانپزشکی: از پاکسازی های عمقی منظم حداقل هر شش ماه یک مرتبه توسط دندانپزشک خود غافل نشوید.
پوسیدگی با الاینرها؟

پوسیدگی با الاینرها؟

اگر در حین استفاده از الاینرها حفره هایی ظاهر شدند، از دندانپزشک یا ارتودنتیست خود کمک بگیرید. آنها می توانند کمک های اضافی و راه حل های احتمالی را ارائه دهند.

الاینرها تنها گزینه برای صاف کردن دندان ها نیستند. بریس های فلزی سنتی، بریس های سرامیکی و بریس های لینگوال یا پشت دندانی گزینه های جایگزین هستند. آنها از سیم و براکت برای تراز کردن دندان های شما استفاده می کنند. صرف نظر از روشی که انتخاب می کنید، مراقبت از دندان ها بسیار مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code