کارهایی که نمی توان با الاینرهای شفاف ارتودنسی انجام داد

ابزارهای شفاف ارتودنسی به نام الاینرهای نامرئی برای صاف کردن دندان ها و اصلاح بایت های مشکل دار استفاده می شوند. استفاده از الاینرهای نامرئی نسبت به بریس های فلزی سنتی بسیار راحت تر است. این به دلیل این واقعیت است که آنها از مواد پلاستیکی انعطاف پذیر تشکیل شده اند تا سیم ها و براکت های ساخته شده از فلز. از آنجا که الاینرهای نامرئی به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته می شوند، دقیقاً روی دندان ها قرار می گیرند.

مراقبت از الاینرهای شفاف ارتودنسی

برای اینکه الاینرهای نامرئی کار کنند، باید به درستی از آنها مراقبت شود. دانستن اقدامات مراقبتی مناسب مهم است، اما آگاهی از کارهایی که نباید در طول درمان با الاینرهای نامرئی انجام دهید، به همان اندازه مهم است. در زیر 11 موردی که نباید هنگام استفاده از الاینرهای نامرئی انجام دهید آورده شده اند.

فراموش نکنید که هنگام غذا خوردن، الاینرهای نامرئی خود را بردارید.

فراموش نکنید که الاینرهای نامرئی خود را بشویید.

فراموش نکنید که الاینرهای نامرئی خود را بشویید.

هر بار که غذا می خورید، چه یک میان وعده کوچک باشد یا یک وعده غذایی قابل توجه، باید الاینرهای نامرئی خود را بردارید. این به دلیل فشاری است که جویدن و گاز زدن به الاینرها وارد می کند. اگر الاینرهای شفاف خود را قبل از غذا بیرون نیاورید، خطر شکستن آنها و تأخیر در درمان را خواهید داشت.

فراموش نکنید که الاینرهای نامرئی خود را بشویید.

الاینرهای نامرئی را می توان با هر روز خیساندن در یک پاک کننده دندان مصنوعی  به راحتی تمیز کرد. از مسواک نرم و صابون مایع  نیز می توان برای تمیز کردن تری های الاینر نامرئی استفاده کرد. علاوه بر این، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید زیرا با از بین بردن پلاک و باکتری ها، تری های شفاف شما را خوشبو و تمیز می کند.اما استفاده از سرکه نیز نباید هر روز باشد بلکه نهایتا هفته ای یک تا دو مرتبه.

هنگام تمیز کردن تری های نامرئی خود از خمیر دندان استفاده نکنید.

بیشتر خمیر دندان ها برای تمیز کردن دندان ها از باکتری ها، ذرات غذا، پلاک و تارتار طراحی شده اند. بنابراین، آنها از مواد ساینده ساخته شده اند. این مواد خشن ممکن است به الاینرهای شما آسیب وارد کنند و منجر به تغییر رنگ یا آسیب دائمی شوند.

از صابون های رنگی یا معطر برای تمیز کردن الاینرهای نامرئی خود استفاده نکنید.

مراقب باشید از چیزی حاوی رنگ ها یا رایحه های قوی برای تمیز کردن الاینرهای شفاف خود استفاده نکنید. به این دلیل که صابون های معطر یا رنگی به ناچار مقداری باقیمانده روی تری های الاینر شما باقی می گذارند که منجر به تغییر رنگ می شوند. مزه بد بالقوه ای که می تواند به الاینرهای شما بدهد یکی دیگر از اشکالات است. بنابراین باید تلاش کنید و در نظر بگیرید که چه ابزار و موادی برای تمیز کردی تری های الاینر بهترین هستند.

به الاینرهای شفاف نامرئی خود آسیب نزنید.

با مراقبت مناسب از الاینرهای شفاف خود، می توانید از آسیب رساندن به آنها جلوگیری کنید. اگر الاینرهای شفاف خود را خیلی سریع بردارید، ممکن است بشکند یا خراشیده شود، بنابراین باید با دقت با آنها رفتار کنید. علاوه بر این، باید از استفاده از زبان خود برای بازرسی لبه های الاینر خودداری کنید زیرا انجام این کار می تواند منجر به خراش شود.

الاینرهای نامرئی خود را بیرون نگذارید.

برخی از بیماران ترجیح می دهند الاینرهای خود را در جیب خود قرار دهند یا در یک دستمال بپیچند . هنگامی که از الاینرهای شفاف خود استفاده نمی کنید، بسیار مهم است که آنها را در جعبه مناسب خود نگهداری کنید. هنگامی که تری های الاینر شما در جعبه خود نگهداری می شوند، محافظت بیشتری دارند و کمتر مستعد آسیب هستند. همچنین قرار دادن مدام الاینرها در جیب یا جاهای غیر متعارف احتمال گم شدن و شکستن آنها را اغزایش میرهد و سبب تاخیر در درمان شما و همچنین افزایش هزینه درمان میشود.

تری های شفاف نامرئی خود را در معرض گرما قرار ندهید

اگر زمانی که الاینرها داخل دهان هستند مایعات داغ بنوشید، آنها را در آب داغ بشویید یا در ماشین داغ رها کنید، الاینرهای شما ممکن است تاب بردارند و قابلیت خود را از دست بدهند. این مساله مستقیما روی درمان شما تأثیر می گذارد. بنابراین، باید از قرار دادن الاینرهای نامرئی در معرض هر نوع گرمای شدید خودداری کنید. برای تمیز کردن الاینرهای خود می توانید آنها را با آب ولرم بشویید.

فراموش نکنید که تری نامرئی خود را طبق دستورالعمل استفاده کنید.

فراموش نکنید که تری نامرئی خود را طبق دستورالعمل استفاده کنید.

فراموش نکنید که تری نامرئی خود را طبق دستورالعمل استفاده کنید.

برای رسیدن به بهترین نتایج حدود 22 ساعت در روز از الاینرهای خود استفاده کنید. اگر هر روز بیشتر از دو ساعت از الاینرهای شفاف خود استفاده نکنید، درمان شما به تعویق خواهد افتاد. درمان الاینرهای نامرئی به طور معمول 6 تا 12 ماه طول می کشد. با این حال، اگر فراموش کنید که الاینرهای شفاف خود را استفاده کنید، ممکن است مدت درمان شما افزایش یابد.

در درمان با الاینرهای نامرئی خود عجله نکنید.

الاینرهای نامرئی با اعمال فشار به دندان ها، آنها را صاف می کند، شکاف دندان ها را می بندد و مال اکلوژن را برطرف می کند. این روند اغلب 6 تا 12 ماه، گاهی اوقات حتی بیشتر طول می کشد. در نتیجه دندان ها به تدریج و به آرامی حرکت خواهند کرد. عجله در درمان با الاینرهای نامرئی خطر تحلیل ریشه دندانی را به همراه دارد که به تدریج دندان ها را ضعیف می کند و احتمال از دست رفتن آنها را افزایش می دهد. بنابراین، مهم است که صبر داشته باشید و به طرح درمانی الاینرهای نامرئی پایبند باشید.

فراموش نکنید که نگهدارنده نامرئی خود را روی دندان های خود قرار دهید.

پس از اتمام درمان با الاینرهای نامرئی، باید از یک نگهدارنده استفاده کنید تا نظم دندانی بهبود یافته خود را حفظ کنید. پس از درمان ارتودنسی، نگهدارنده ها ابزارهای ارتودنسی خاصی هستند که دندان ها را در جای خود نگه می دارند. آنها اغلب از سیم یا پلاستیک نیمه شفاف تشکیل شده اند. اگر پس از دریافت الاینرهای نامرئی ریتینرهای خود را استفاده نکنید، دندان های شما به موقعیت اولیه خود بر خواهند گشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code