ضمیمه های الاینرها چگونه به درمان ارتودنسی کمک می کنند؟

دکمه های کوچک و همرنگ دندان به نام ضمیمه های الاینرهای نامرئی روی دندان های شما نصب می شوند. در طول درمان شما با الاینرهای نامرئی، ضمیمه های الاینرهای نامرئی به عنوان نقاط محوری و تکیه گاه برای الاینرهای شفاف شما عمل می کنند. ارتودنتیست ها با ضمیمه های الاینرهای نامرئی، ممکن است با موفقیت و با دقت دندان های شما را تراز کنند.

ضمیمه های الاینرهای شفاف ارتودنسی چه کاری انجام می دهند؟

هدف اصلی ضمیمه های الاینرهای شفاف نامرئی، اصلاح دندان های فشرده یا کج در صورت نیاز به چرخش دندان است. برجستگی ها به عنوان یک نقطه تکیه گاه عمل می کنند تا به طور دقیق تر و مؤثرتر در هدایت فشارهای الاینرها به دندان های شما کمک کنند.

آیا ضمیمه ها درمان الاینرهای شفاف را تسریع می کنند؟

آری. ضمیمه ها با اعمال فشار بیشتر روی یک دندان یا تعدادی از دندان ها، مدت زمان فرایند درمان را کوتاه می کنند. فشار افزوده ضمیمه ها کمک می کند تا دندان های شما سریع تر از الاینرهای شفاف بدون ضمیمه حرکت کنند. یک درمان معمولی الاینرهای نامرئی بین شش ماه تا دو سال طول می کشد. با ضمیمه های الاینرهای شفاف، شانس خوبی وجود دارد که دوره درمان زودتر از یک سال به پایان برسد.

آیا ضمیمه های الاینرهای شفاف ضروری هستند؟

آیا ضمیمه های الاینرهای شفاف ضروری هستند؟

آیا ضمیمه های الاینرهای شفاف ضروری هستند؟

اگر مشکلات پیچیده نامنظمی دندانی دارید، ضمیمه های الاینرهای نامرئی برای کمک به شما در رسیدن به اهداف درمانی ضروری خواهند بود. الاینرهای شفاف در ابتدا فقط می توانند به مشکلات جزئی رسیدگی کنند، اما الاینرهای نامرئی اکنون به لطف ضمیمه ها می تواند مسائل مهم تری را برطرف کند. ارائه دهنده الاینرهای نامرئی شما تعیین خواهد کرد که آیا ضمیمه های الاینرهای نامرئی برای درمان شما ضروری هستند یا خیر.

انواع ضمیمه های الاینرهای شفاف ارتودنسی

اشکال مختلف ضمیمه امکان پذیر هستند. از هر شکلی که برای انجام یک چرخش یا حرکت خاص لازم است، می توان استفاده کرد، چه گرد، مثلثی، مستطیلی یا مخروطی. اینتروژن، جابجایی و اکستروژن چرخشی دندان برای حرکت دقیق تر دندان، شکل و موقعیت ضمیمه ها را تعیین می کنند.

ضمیمه های الاینرهای ارتودنسی چگونه قرار می گیرند؟

برای اتصال ضمیمه ها به دندان ها، ارتودنتیست ها از روش های باندینگ مانند  بسیاری از فرایندهای دندانپزشکی دیگر استفاده می کنند. از آنجا که به نصب با مته یا تزریق نیاز نیست، تکنیک بسیار ساده است. برای درج ضمیمه ها از یک الگو استفاده می شود. روند کار به صورت زیر است:

مرحله 1: شرکت سازنده الاینرهای نامرئی یک قالب پلاستیکی شفاف در اختیار متخصص ارتودنسی شما قرار می دهند. این الگو دارای برآمدگی های کوچکی است که با موقعیت دندان ها و مکان هایی که ضمیمه ها باید وارد شوند مطابقت داشته باشد، اما ظاهری شبیه الاینر دارد.

مرحله 2: سطح دندان توسط متخصص ارتودنسی تمیز و آماده می شود تا ضمیمه ها به درستی بچسبند.

مرحله 3: برآمدگی متعاقباً توسط ارتودنتیست شما با استفاده از کامپوزیت دندانی متناسب با دندان پر می شود. برآمدگی شکل ضمیمه ای را ایجاد می کند که قرار است وارد شود. ضمیمه های الاینرهای نامرئی روی دندان های جلویی شما تا حد امکان توسط متخصص ارتودنسی شما به رنگ دندان های طبیعی شما در می آید.

مرحله 4: متخصص ارتودنسی شما پس از مهر و موم کردن شابلون به دندان ها، از لیزر کیورینگ دندان برای کیور و خشک کردن ماده باندینگ استفاده خواهد کرد. حتی اگر ضمیمه های الاینرهای نامرئی در پشت دندان ها در حال خشک کردن هستند، نباید برای دهان شما خیلی تهاجمی باشد.

مرحله 5: متخصص ارتودنسی شما قالب را برمی دارد و پس از خشک شدن و سفت شدن ماده باندینگ، مواد اضافی را از بین می برد. برجستگی کوچک هنوز روی دندان شما و آنچه که ضمیمه را تشکیل می دهد وجود دارد.

چه مدت طول می کشد تا ضمیمه های الاینرهای شفاف را قرار دهید؟

چه مدت طول می کشد تا ضمیمه های الاینرهای شفاف را قرار دهید؟

چه مدت طول می کشد تا ضمیمه های الاینرهای شفاف را قرار دهید؟

مقدار ضمیمه های الاینرهای نامرئی که به دندان های شما چسبانده می شوند تعیین کننده مدت زمان قرار دادن آنها است. این فرآیند معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

به چند ضمیمه الاینر شفاف نیاز خواهم داشت؟

همه دندان ها به ضمیمه نیاز ندارند. استفاده از حداکثر 20 ضمیمه برای یک بیمار متوسط الاینر نامرئی مجاز است.

آیا ضمیمه های الاینرهای شفاف همیشه ثابت می مانند؟

به طور معمول، برجستگی ها در طول مدت درمان باقی می مانند، گرچه ممکن است با گذشت زمان محو شوند، بویژه در بیمارانی که سیگار می کشند، افرادی بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند، یا اغلب غذاها و نوشیدنی های اسیدی مصرف می کنند.

ضمیمه های الاینرهای ارتودنسی چه مدت زیر الاینر باقی می مانند؟

ضمیمه های الاینرهای نامرئی در تمام مراحل استفاده می شوند. اگر دندان هایی که برجستگی ها به آنها متصل شده اند در مکان های مناسب باشند، ارتودنتیست شما ممکن است زودتر آنها را بردارد.

الاینرهای شفاف دارای تعداد زیادی ضمیمه را چگونه برداریم؟

الاینرهای شفاف ارتودنسی که چندین ضمیمه دارند، برای برداشته شدن به کمی کار نیاز دارند.زیرا اصولا وجود تعداد بالای ضمیمه باعث گیر بیشتر الاینر در دهان میشود. این ممکن است بویژه در روزهای ابتدایی چالش برانگیز باشد، اما با چند مرتبه تمرین قرار دادن و برداشتن الاینر در مطب و گاهی کمک گرفتن از وسیله های جانبی مانند چوییز(تکه لاستیک رولی شکل)،مشکل برطرف شده و به راحتی نحوه گذاشتن و برداشتن الاینر را خواهید آموخت.

آیا میتوان ضمیمه های الاینرهای شفاف ارتودنسی را در منزل برداشت؟

هرگز سعی نکنید یک ضمیمه را خودتان بردارید. برجستگی ها باید با استفاده از ابزار مناسب برداشته شوند زیرا به دندان شما متصل هستند. اگر این کار را انجام دهید مینای دندان های شما آسیب می بیند. حتی اگر یک ضمیمه شل شود یا بیفتد، نباید سعی کنید مواد باقی مانده را بتراشید.

اگر الاینرهای شفاف را بدون ضمیمه استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از ضمیمه ها اختیاری است. گرچه تکمیل درمان بدون آنها بیشتر طول می کشد و به طور قابل توجهی کمتر مؤثر است، درمان شما با الاینرهای نامرئی همچنان سودمند خواهد بود.

آیا ضمیمه های الاینرهای نامرئی در طول درمان تعویض خواهند شد؟

خیر. ضمیمه های الاینرهای نامرئی می توانند برای کل درمان دوام بیاورند، اما ارتودنتیست شما ممکن است بسته به پیشرفت دندان هایی که به آنها متصل شده اند تصمیم به برداشتن زودتر برخی از آنها بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code