ارتباط بین الاینرهای شفاف و صحبت کردن: نحوه تأثیر گذاری و بهبود

در اين نوشته می خوانيد :

الاینرهای نامرئی یک درمان ارتودنسی نوآورانه هستند که برای کمک به افراد در دستیابی به لبخندی زیبا بدون بریس های فلزی سنتی طراحی شده اند. الاینرهای نامرئی با استفاده از تری هایی که به صورت سفارشی ساخته شده اند، دندان های نامرتب را طی 6 تا 12 ماه به تدریج در جای خود قرار می دهند.

الاینرهای نامرئی از یک سری تری پلاستیکی استفاده می کنند که فشار ملایمی به دندان های ارزشمند شما اعمال می کنند تا دندان های صاف تری داشته باشید. بریس های نامرئی هر یک تا دو هفته یک مرتبه تعویض می شوند و به مدت 20 ساعت تا 22 ساعت در روز استفاده می شوند.

مأموریت شرکت ابداع کننده الاینرهای شفاف ایجاد یک جایگزین محافظه کارانه تر و راحت تر برای بریس های فلزی سنتی بود. بدین ترتیب اولین الاینرهای نامرئی در سال 1999 متولد شدند. محصول اولیه فقط برای استفاده در ایالات متحده تأیید شد. اما آنها محبوبیت پیدا کردند و شرکت شروع به گسترش به بازارهای بین المللی کرد.

خلاصه مقاله

  • الاینرهای نامرئی یک درمان ارتودنسی محبوب هستند که از تری پلاستیکی سفارشی برای صاف کردن دندان های نامرتب استفاده می کنند.
  • این یک جایگزین محافظه کارانه تر و راحت تر برای بریس های فلزی سنتی است. علاوه بر این، این درمان می تواند با صاف کردن دندان ها به گفتار شما کمک کند. همه اینها در حالی که سلامت دهان را بهبود می بخشد، اعتماد به نفس را افزایش می دهند و راحت تر و محتاط تر هستند.
  • برخی از افراد ممکن است در هنگام شروع درمان، نوک زبانی حرف زدن موقتی را تجربه کنند، اما این مشکل باید ظرف یک یا دو هفته از بین برود.
  • برخلاف بریس های معمولی، الاینرهای نامرئی در حرکت زبان در حین صحبت دخالت نمی کنند.
  • ممکن است مشکلات موقتی در تلفظ وجود داشته باشند، اما باید در عرض 2 تا 3 هفته کاهش یابد.
  • برای غلبه بر مشکلات گفتاری با الاینرهای نامرئی، هیدراته ماندن، تمرین تمرینات گفتاری، و خارج کردن الاینرها در صورت لزوم می تواند کمک کننده باشد.

چگونه الاینرهای نامرئی برای گفتار شما مفید هستند؟

صاف کردن دندان ها.

دندان های ناهمراستا و شکاف در لبخند شما می توانند منجر به بروز اختلالات گفتاری شوند. آنها ممکن است منجر به بروز مشکل در تلفظ برخی از کلمات و هجاها شوند که در نتیجه باعث مبهم و زمزمه وار حرف زدن می شود. دندان های صاف تر همچنین به شما کمک می کنند تا صداها را بهتر ایجاد کنید و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا هنگام صحبت کردن، شکل مناسبی برای دهان خود ایجاد کنید.

بهبود سلامت دهان و دندان ها.

سلامت ضعیف دهان و دندان فقط بر ظاهر شما تأثیر نمی گذارد. برخی از مشکلات ارتودنتیک، مانند اوربایت یا آندربایت، می توانند بر نحوه صحبت کردن شما تأثیر بگذارند. نتایج بهبود سلامت دهان به دلیل الاینرهای شفاف می تواند منجر به ایجاد عادات گفتاری بهتر شود.

افزایش اعتماد به نفس.

الاینرهای نامرئی از طریق افزایش اعتماد به نفس به گفتار شما کمک می کنند. آنها به شما کمک می کنند در ظاهر خود احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، داشتن دندان های صاف تر می تواند لبخند شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. این می تواند صحبت کردن واضح و مطمئن را برای شما آسان تر کند.

راحت و محافظه کارانه.

بر خلاف بریس های معمولی، الاینرهای نامرئی به صورت سفارشی برای لبخند شما ساخته می شوند. در نتیجه، الاینرها روی سطوح دندان های شما قرار می گیرند و باعث می شوند صحبت کردن آسان تر شود.

آیا الاینرهای نامرئی بر گفتار تأثیر می گذارند؟

آیا الاینرهای نامرئی بر گفتار تأثیر می گذارند؟

آیا الاینرهای نامرئی بر گفتار تأثیر می گذارند؟

اگر نگران این هستید که الاینرهای شفاف صدای شما را متفاوت کنند، نگران نباشید! بسیاری از افراد نگرانی معتبر مشابهی دارند. در حالی که برخی از افراد در ابتدا ممکن است مشکلات جزئی را تجربه کنند، این مسائل طی چند هفته خود به خود برطرف خواهند شد.

الاینرهای نامرئی چگونه بر نحوه صحبت کردن شما تأثیر می گذارند؟

هنگامی که شروع به استفاده از الاینرهای شفاف خود می کنید، ممکن است متوجه نوک زبانی حرف زدن مختصری شوید. اما، این موقتی است و پس از دوره عادت کردن از بین خواهد رفت.

چه مدت طول می کشد تا لب لب از بین برود؟

نوک زبانی حرف زدن باید ظرف یک یا دو هفته از بین برود. با این حال، اگر ادامه داشت، می توانید با دندانپزشک خود در مورد تمرینات نوک زبانی حرف زدن مشورت کنید.

وقتی صحبت از حرف زدن می شود، الاینرهای نامرئی نسبت به بریس های معمولی چه مزیتی دارند؟

مزیت اصلی الاینرهای نامرئی در مقایسه با بریس های معمولی این است که محافظه کارانه تر هستند و در صدای شما تداخل ایجاد نمی کنند.

بریس های فلزی معمولی می توانند در گفتار مشکل ایجاد کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند باعث تحریف صدا شوند و بر نحوه تلفظ برخی کلمات تأثیر بگذارند.

آیا هنوز هم هنگام صحبت با الاینرهای نامرئی گفتار به صورت مفهوم است؟

در بیشتر موارد، بله. اثرات الاینرهای نامرئی بر گفتار جزئی است. یک دوره عادت کردن به این ابزار ارتودنسی وجود دارد، اما شما عادت خواهید کرد که با وجود الاینرهای جدید خود در جای خود صحبت کنید.

الاینرهای نامرئی چگونه بر گفتار تأثیر می گذارند؟

بریس های فلزی معمولی پرکاربردترین گزینه برای صاف کردن دندان ها هستند. با این حال، این ابزار دندانپزشکی می تواند در گفتار عادی اختلال ایجاد کند. آنها می توانند باعث تغییرات گفتاری مانند نوک زبانی حرف زدن یا نامفهوم حرف زدن شوند. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که براکت ها و سیم ها مانع ایجاد صداهای صحیح زبان شما در هنگام صحبت کردن می شوند.

از سوی دیگر، الاینرهای نامرئی بر حرکت زبان در حین صحبت کردن تأثیر نمی گذارند. الاینرها با مواد پلاستیکی انعطاف پذیر طراحی شده اند که نامفهوم حرف زدن را کاهش می دهد.

علاوه بر این، الاینرهای نامرئی این امکان را برای شما فراهم می کنند که در صورت نیاز الاینر خود را از دهان خارج کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را در زمان صرف غذا یا یک رویداد مهم بیرون بیاورید!

الاینرهای نامرئی در طول زمان با تغییر موقعیت دندان ها کار می کنند. این حرکت تدریجی دندان ها می تواند باعث تغییرات موقتی در نحوه صحبت کردن شما شود.

نوک زبانی حرف زدن و سوت زدن

هنگام استفاده از الاینرهای نامرئی، برای برخی از افراد معمول است که متوجه نوک زبانی حرف زدن یا سوت زدن می شوند. این مشکل شایع گفتاری به دلیل فاصله کمی است که بین دندان های دو فک بالا و پایین شما هنگام صحبت کردن ایجاد شده است. با عادت کردن دندان ها به موقعیت های جدید، این مشکل برطرف می شود.

کمی مشکل در تلفظ کلمات

همچنین ممکن است در ابتدا در تلفظ برخی کلمات با کمی مشکل مواجه شوید. این به دلیل شکل ناآشنا و قرارگیری زبان شما در برابر دندان های مرتب شده است.

خشکی دهان

ضخامت اضافی اطراف دهان شما ممکن است باعث خشکی دهان شود که می تواند در حرکات زبان شما اختلال ایجاد کند. این مشکل به راحتی با نوشیدن آب قابل حل است.

در حالی که این تغییرات گفتاری ممکن است هنگام استفاده از الاینرهای نامرئی قابل توجه باشند، معمولاً در عرض 2 تا 3 هفته پس از شروع درمان کاهش می یابند. در عرض چند هفته صحبت واضح تری را تجربه خواهید کرد.

نکاتی برای غلبه بر مشکلات گفتار با الاینرهای نامرئی

نکاتی برای غلبه بر مشکلات گفتار با الاینرهای نامرئی

نکاتی برای غلبه بر مشکلات گفتار با الاینرهای نامرئی

در اینجا چند تکنیک وجود دارند که می توانید از آنها برای کمک به صحبت کردن واضح با الاینرهای شفاف استفاده کنید:

هیدراته بمانید.

نوشیدن آب زیاد می تواند به هیدراته نگه داشتن دهان و کاهش علائم خشکی دهان کمک کند.

صحبت کردن را تمرین کنید.

با سرعتی آرام تر صحبت کنید. تمرین صحبت کردن می تواند به شما کمک کند تا به صحبت کردن با الاینرهای شفاف عادت کنید و وضوح گفتار خود را بهبود ببخشید. همچنین می توانید صحبت کردن در مقابل آینه را تمرین کنید تا به شما کمک کند تا ببینید دهان شما چگونه حرکت می کند.

دهان و فک خود را شل کنید.

تنش در این عضلات می تواند تولید گفتار واضح را دشوارتر کند. همچنین می توانید تمرینات زبان را برای شل کردن عضلات اطراف دهان خود انجام دهید.

مکث کنید و استراحت کنید.

کمی استراحت کنید و به دهان خود فرصت استراحت دهید و بدن خود آبرسانی کنید.

تناسب الاینرهای خود را تنظیم کنید.

اگر الاینرهای شفاف شما خیلی سفت باشند، می توانند باعث بروز ناراحتی و مشکلات گفتاری شوند. اگر این مشکل را تجربه کردید، با دندانپزشک خود در مورد تنظیم تناسب الاینرهای خود صحبت کنید.

بعد از شروع الاینرهای نامرئی چقدر طول می کشد تا گفتار به حالت عادی برگردد؟

هنگامی که استفاده از الاینرهای نامرئی را شروع می کنید، الاینرها می توانند به طور موقت روی گفتار تأثیر داشته باشند، به این دلیل که آنها بر نحوه عبور هوا از کنار لب ها و اطراف آنها هنگام صحبت کردن تأثیر می گذارند. با این حال، همانطور که به استفاده از الاینرها عادت می کنید، متوجه خواهید شد که گفتار شما به مرور زمان به حالت عادی باز می گردد.

مدت زمانی که پس از شروع درمان با الاینرهای شفاف طول می کشد تا گفتار به حالت عادی برگردد، بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. این موارد شامل سن، سبک زندگی، و تعداد الاینرها در یک طرح درمانی است.

آیا با الاینرهای نامرئی می توانید از بروز مشکلات گفتاری جلوگیری کنید؟

در اینجا مواردی وجود دارند که می توانید برای رسیدن به وضوح گفتار با الاینرهای نامرئی انجام دهید.

به تناسب خوبی برسید.

یکی از راه های جلوگیری از بروز مشکلات گفتاری با الاینرهای نامرئی، اطمینان از تناسب خوب الاینرها است. اگر آنها به درستی جای نگیرند، می تواند باعث نوک زبانی حرف زدن و نامفهوم شدن ادای کلمات شود.

الاینرهای خود را به موقع استفاده کنید.

تمرین دیگر این است که الاینرهای خود را در زمان مناسب قرار دهید. الاینرهای خود را 20 تا 22 ساعت در روز استفاده کنید. اما، اگر آنها خیلی زود داخل دهان قرار داده شوند یا خیلی دیر بیرون آورده شوند، می تواند تأثیر زیادی بر گفتار الاینرهای شفاف داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید.

هنگام خوردن یا نوشیدن هر چیزی به غیر از آب، بیرون آوردن الاینرها نیز مهم است. این کار آنها را تمیز نگه می دارد و تضمین می کند که در هنگام صحبت در الگوهای گفتاری شما تداخل ایجاد نخواهند کرد.

تجارب شخصی با اجتناب از نقص گفتار در هر مورد متفاوت است. برخی از افراد دریافتند که گفتار آنها تحت تأثیر الاینرهای شفاف قرار نگرفته است. افراد دیگر مقداری نوک زبانی حرف زدن خفیف را گزارش کردند. اما، با آهسته صحبت کردن یا توجه بیشتر به تلفظ، این مسائل به سرعت برطرف شدند.

چه زمانی برای مشکلات گفتاری با الاینرهای نامرئی کمک بگیرید؟

چه زمانی برای مشکلات گفتاری با الاینرهای نامرئی کمک بگیرید؟

چه زمانی برای مشکلات گفتاری با الاینرهای نامرئی کمک بگیرید؟

در اینجا چند نشانه وجود دارند که نشان می دهند ممکن است در مورد الاینرهای نامرئی و اصلاح گفتار به کمک نیاز داشته باشید:

اختلال در وضوح گفتار با الاینرهای شفاف

گفتار نامفهوم و مشکل در تلفظ کلمات ممکن است مشکلاتی را در الاینرهای نامرئی شما نشان دهد.

تحریک زبان

این می تواند نشانه ای از این باشد که الاینرهای شما به زبان شما مالیده می شوند و باعث ناراحتی می شوند.

تولید بیش از حد بزاق

برخی از افراد ممکن است در اولین شروع استفاده از الاینرهای نامرئی، افزایش تولید بزاق را تجربه کنند. با این حال، با عادت کردن به الاینرها، این باید به مرور زمان فروکش کند.

درد هنگام صحبت کردن

هنگامی که برای اولین بار درمان الاینرهای نامرئی را شروع می کنید، انتظار می رود ناراحتی اولیه وجود داشته باشد. با این حال، درد مربوط به عوارض جانبی یا شرایط جدی دندانی است. بنابراین، وقوع آن را نباید ساده انگاشت.

در صورتی که هر یک از این تغییرات گفتاری را تجربه کردید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند هم در الاینرهای نامرئی و هم در اصلاح گفتار به شما کمک کنند.

چه زمانی از یک گفتاردرمانگر کمک بگیرید؟

مشکلات گفتاری مرتبط با الاینرهای نامرئی معمولاً خود محدود کننده هستند. با این حال، اگر متوجه مشکلاتی در وضوح گفتار با الاینرهای شفاف شدید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یک گفتار درمانگر مراجعه کنید. گفتار درمانگران می توانند برای هر نوع اختلال ارتباطی، از جمله اختلالاتی که از الاینرهای نامرئی نشأت می گیرند، درمان ارائه دهند.

چگونه یک گفتار درمانگر متخصص در کمک به افرادی که مشکلات گفتاری مربوط به الاینرهای نامرئی دارند پیدا کنیم:

تحقیق کنید.

از خانواده و دوستان بپرسید که آیا درمانگر متخصص در این زمینه تخصصی را می شناسند. همچنین، به دنبال توصیه ها یا بررسی های درمانگران محلی باشید.

با بیمارستان های محلی تماس بگیرید.

با بیمارستان ها و دانشگاه های محلی تماس بگیرید تا لیست متخصصان با تجربه آنها را جویا شوید.

از ارتودنتیست خود درخواست معرفی کنید.

ارتودنتیست شما ممکن است بیمارانی با مشکلات مشابه داشته باشند. در مورد درمانگرانی که در این زمینه تخصص دارند، ارجاع یا اطلاعات مفید دیگری را بخواهید.

گزینه های دیگر برای صاف کردن دندان ها به جز الاینرهای نامرئی

بریس های سنتی

بریس های سنتی یک روش آزمایش شده و واقعی برای دستیابی به دندان های صاف هستند. بریس ها برای اصلاح به مراجعه مکرر به ارتودنتیست نیاز دارند. 18 تا 24 ماه طول می کشد تا آنها به نتایج دلخواه برسند.

الاینرهای شفاف

الاینرهای شفاف روشی برای صاف کردن دندان ها ارائه می دهند که کمتر جلب توجه می کند و به طور فزاینده ای محبوب می شود. الاینرهای شفاف از پلاستیک محکمی ساخته شده اند که روی دندان های شما قرار می گیرد و می توان آن را هنگام غذا خوردن و مسواک زدن بیرون آورد. مراجعه به ارتودنتیست هنوز در طول درمان ضروری است، اما زمان کمتری نسبت به بریس ها می برد – معمولاً 8 تا 18 ماه.

باندینگ دندان

این روش شامل استفاده از رزین کامپوزیتی است که با رنگ دندان های شما مطابقت دارد تا شکاف بین دندان ها را پر کند. این یک فرآیند بسیار سریع تر است و می تواند در یک بار مراجعه کامل شود. با این حال، باندینگ دندانی نسبت به سایر گزینه ها به نگهداری بیشتری نیاز دارد، زیرا مستعد لکه شدن است.

ونیرهای دندانی

ونیرها پوسته های پرسلن نازکی هستند که روی دندان های موجود شما قرار می گیرند تا شکل و اندازه آنها را تغییر دهند یا عیوب جزئی را پنهان کنند.

مزایا و معایب سایر گزینه های صاف کردن دندان ها

بریس های سنتی

  • مزایا: بریس های سنتی روشی مؤثر و قابل اعتماد برای حرکت دادن دندان ها به موقعیت مورد نظر هستند. آنها همچنین مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر هستند و می توانند توسط ارتودنتیست شما تنظیم شوند.
  • معایب: بریس های سنتی ممکن است ناراحت کننده باشند و به تنظیمات منظم نیاز داشته باشند. آنها همچنین به مراقبت ویژه در هنگام تمیز کردن دندان های شما نیاز دارند. علاوه بر این، مشاهده نتایج ممکن است بیشتر طول بکشد و براکت ها و سیم ها گاهی اوقات باعث تحریک یا بریدگی در دهان می شوند.

الاینرهای شفاف

  • مزایا: الاینرهای شفاف از تری های پلاستیکی ساخته شده اند که به خوبی روی دندان های شما قرار می گیرند. آنها تقریباً نامرئی هستند، بنابراین لازم نیست در هنگام استفاده از آنها نگران حساس شدن خود به ظاهر خود باشید. بعلاوه، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها را آسان تر می کنند، زیرا آنها قابل جدا شدن هستند.
  • معایب: الاینرهای شفاف برای نتایج بهینه به سایش مداوم نیاز دارند. اما باید به خاطر داشته باشید که هنگام خوردن یا نوشیدن چیزی غیر از آب، آنها را بیرون بیاورید. همچنین، برای اصلاح موارد پیچیده روشی بهتر از الاینرهای شفاف نیاز است. در چنین مواردی ممکن است بریس های سنتی گزینه بهتری برای دستیابی به نتایج مطلوب باشند.

باندینگ دندانی

  • مزایا: باندینگ دندان یک راه عالی برای رفع ناهماهنگی های جزئی بدون گذراندن یک فرآیند طولانی ارتودنسی است. این فرآیند بدون درد و مقرون به صرفه است. شما فقط به یک قرار ملاقات با ارتودنتیست خود نیاز دارید.
  • معایب: باندینگ دندان نسبت به براکت های فلزی یا تری ها طول عمر کمتری دارد. آنها همچنین مستعد ترک خوردن هستند.

ونیرهای دندانی

  • مزایا: ونیرهای دندانی این امکان را برای شما فراهم می آورند که بدون هیچ گونه سخت افزاری روی دندان های شما، دندان های صاف تری داشته باشید. در عوض، پوسته های نازکی روی دندان های موجود شما قرار می گیرند تا ظاهری یکپارچه داشته باشند. علاوه بر این، آنها به هیچ نوع فرآیند همراستا کردن مجددی نیاز ندارند.
  • معایب: دندان های شما به تغییرات نیاز دارند. مقداری از مینای دندان قبل از چسباندن ونیرها خراشیده می شود تا در هنگام تکمیل طبیعی به نظر برسند. همچنین ونیرهای دندانی نسبت به روش های دیگر زمان تعویض بیشتری دارند. آنها همچنین نسبت به سایر روش های صاف کردن دندان هزینه بیشتری دارند.

راه های مختلفی برای صاف کردن دندان ها وجود دارند. هر روش مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد که باید قبل از انجام این روش در نظر گرفته شوند.

انتخاب گزینه مناسب صاف کردن دندان برای شما

انتخاب گزینه مناسب صاف کردن دندان برای شما

انتخاب گزینه مناسب صاف کردن دندان برای شما

انتخاب گزینه مناسب صاف کردن دندان می تواند تصمیم دشواری باشد. گزینه های مختلفی برای صاف کردن دندان های کج یا نامرتب وجود دارند. هر گزینه مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین، هنگام انتخاب گزینه مناسب برای خود، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

هزینه:

هزینه صاف کردن دندان ها بسته به گزینه انتخابی شما می تواند بسیار متفاوت باشد. ونیرهای دندانی و الاینرهای شفاف می توانند گران تر باشند. باندینگ دندان و بریس های سنتی معمولاً ارزان تر هستند.

طول درمان:

این نیز بسته به گزینه ای که انتخاب می کنید متفاوت است. با بریس های سنتی ممکن است چندین سال طول بکشد تا به نتایج دلخواه برسید. با این حال، با الاینرهای شفاف و الاینرهای نامرئی ممکن است بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. باندینگ و ونیرهای دندانی سریع ترین گزینه ها هستند، اما ممکن است مشکلات اساسی ارتودنسی را برطرف نکنند.

راحتی:

هنگام انتخاب گزینه صاف کردن دندان، راحتی یک عامل مهم است. بریس های سنتی می توانند ناراحت کننده باشند و ممکن است باعث ایجاد زخم های دهان شوند. الاینرهای شفاف و الاینرهای نامرئی بسیار راحت تر هستند و احتمال تحریک کمتری دارند. باندینگ و روکش های دندانی نیز راحت تر هستند.

قابل مشاهده بودن:

اگر نگران قابل مشاهده بودن ابزار دندانی خود هستید، الاینرهای شفاف یا نامرئی را در نظر بگیرید. این گزینه ها عملاً نامرئی هستند و برای دیگران جلب توجه نخواهند کرد. بریس های سنتی قابل مشاهده هستند، در حالی که باندینگ دندان و ونیرها به طور یکپارچه با دندان های شما ترکیب می شوند.

سخن پایانی

الاینرهای نامرئی نوعی ابزار ارتودنسی هستند که برای صاف کردن دندان ها استفاده می شوند. آنها در ابتدا به دلیل ضخامت و قرار گرفتن در دهان، در برخی افراد می توانند بر گفتار تأثیر بگذارند. با این حال، اکثر افراد در عرض چند روز تا یک هفته خود را با الاینرها سازگار می کنند و گفتار معمولاً به حالت عادی باز می گردد.

در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است در طول درمان، نوک زبانی حرف زدن را به صورت خفیف تجربه کنند، اما این مشکل معمولاً با ادامه استفاده از الاینرها برطرف می شود.

ما چیزی بیشتر از درمان با الاینرهای شفاف ارائه می دهیم. ما هر کاری که از دستمان بر می آید انجام می دهیم تا شما را برای الاینرهای نامرئی و اصلاح گفتار راهنمایی کنیم. ما اینجا هستیم تا در نوک زبانی حرف زدن جزئی یا در تأثیر گفتاری بزرگتر الاینرهای شفاف به شما کمک کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code