آیا می توانید با دندان عقل الاینرهای شفاف را دریافت کنید؟

بیماران اغلب واجد شرایط استفاده از الاینرهای شفاف متحرک هستند. این امر حتی در صورت داشتن روکش، بریج، ونیر یا سایر ترمیم های دندانی صادق است.

در برخی شرایط، بیمارانی که دندان های از دست رفته دارند نیز می توانند از الاینرهای شفاف استفاده کنند. متخصص ارتودنسی می تواند از پونتیک همرنگ دندان برای پر کردن شکاف هایی استفاده کند که دندانی از دست رفته است.

آیا در مورد تأثیر دندان های عقل روی بریس و درمان الاینرهای شفاف کنجکاو هستید؟ آیا نمی دانید که آنها بر واجد شرایط بودن شما تأثیر می گذارند یا اینکه به مورد شما بستگی دارد؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید، تا زمان ایده آل برای کشیدن دندان عقل با الاینر ها را بررسی کنید.

آیا دندان های عقل بر الاینرها تأثیر می گذارند؟

دندان های عقل، که اغلب نهفته ترین دندان های مولر هستند، به دلیل فضای محدود در دهان با چالش هایی در رویش مواجه می شوند. آنها معمولاً بعد از 7 سالگی شروع به رشد می کنند و هدف مشخصی برای انسان مدرن ندارند. تهیه یک طرح درمان برای این دندان ها برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است.

دندان های عقل معمولاً در سنین 17 تا 21 سالگی ظاهر می شوند که ممکن است با افرادی که به درمان الاینرهای شفاف متحرک فکر می کنند، همسو باشند. خوشبختانه، دندان های عقل بدون درد و بدون علامت معمولاً پیشرفت درمان الاینر شفاف را مختل نمی کنند. ارتودنتیست شما می تواند قبل از نصب الاینرهای شفاف یک معاینه با تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس انجام دهد تا هرگونه مشکل بالقوه دندان های عقل که می تواند بر درمان شما تأثیر بگذارد را ارزیابی کند. فراموش نکنید که به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید تا سلامت آنها حفظ شود و از هرگونه تغییر ناخواسته در دندان های خود جلوگیری کنید.

در طول درمان با الاینر های شفاف، اگر دندان عقل توسط جراح دهان کشیده شود، معمولاً مانع پیشرفت نمی شود. ارتودنتیست شما می تواند الاینرها را تنظیم کند تا فضایی برای دندان کشیده شده یا محل جراحی ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که درمان شما به آرامی ادامه می یابد.

آیا دندان های عقل بر الاینرها تأثیر می گذارند؟

آیا دندان های عقل بر الاینرها تأثیر می گذارند؟

آیا باید قبل از دریافت الاینرها دندان عقل خود را بکشم؟

تحقیقات نشان می دهند که اکثر افراد، حدود 85 درصد، در برخی مواقع به کشیدن دندان عقل خود نیاز دارند. اگر در گروه کوچک 15% نیستید، احتمالاً به این روش نیاز خواهید داشت.

پزشکان ممکن است به دلایل مختلفی کشیدن دندان عقل را توصیه کنند. اینها شامل فشار دادن دندان به سایر دندان های نزدیک است. همچنین می تواند به دلیل مشکلات لثه و عفونت باشد. پوسیدگی یا از دست دادن دندان دلیل دیگر است.

برخی از افراد درد فک و بی حسی را تجربه می کنند. برخی دیگر ممکن است کیست یا تومور داشته باشند. مشکل در گاز گرفتن و خوردن نیز می تواند یک نشانه باشد. علائم دیگر شامل سر درد شدید و گوش درد هستند. بوی بد دهان که از بین نمی رود می تواند نشانه پوسیدگی و بیماری باشد.

مشکلات دندان های عقل در افراد مختلف متفاوت هستند، که می تواند هم بر الاینرهای شفاف و هم بر سلامت کلی دهان تأثیر بگذارد. دندانپزشک یا ارتودنتیست شما ممکن است کشیدن دندان عقل را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی توصیه کند.

عاقلانه است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهید زیرا ممکن است کشیدن بعداً ضروری شود. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، سلامت دهان خود را حفظ کنید تا خطر حرکت دندان به دلیل دندان عقل را کاهش دهید. تنها ظرف 22 ساعت، حتی زمانی که دندان های خود را با بریس ها و سیم ها حرکت می دهید، می توانید تأثیر مثبتی بر سلامت دهان و دندان خود داشته باشید.

بر اساس تشخیص، کشیدن دندان می تواند در هر مرحله درمانی اتفاق بیفتد. ممکن است بخواهید روند را تسریع کنید و آنها را زودتر از دهان خارج کنید.

آیا باید قبل از دریافت الاینرها دندان عقل خود را بکشم؟

آیا باید قبل از دریافت الاینرها دندان عقل خود را بکشم؟

آیا کشیدن دندان های عقل دندان ها را صاف می کند؟

ممکن است فکر کنید که دندان های عقل می توانند بر نتایج درمان ارتودنسی شما تأثیر بگذارند. این الزاماً درست نیست. دندان های عقل در مقایسه با سایر دندان ها اغلب فضای کمتری برای رویش دارند. این می تواند منجر به فشردگی، فاصله، و مشکلات جابجایی شود. با این حال، همیشه اینطور نیست.

افراد ممکن است احساس کنند که تراز دندان های آنها پس از کشیدن دندان عقل تغییر کرده است. آنها ممکن است بخصوص زمانی متوجه این موضوع شوند که از هر نوع بریس استفاده می کنند. اینها شامل بریس های فلزی سنتی، بریس های سرامیکی و بریس های لینگوال می باشند.

اما به خاطر داشته باشید، این فقط یک تصور است. این یک واقعیت اثبات شده نیست. بنابراین، زیاد نگران تأثیر دندان های عقل خود بر نتایج درمان ارتودنسی نباشید.

بریس هایی که براکت ها و سیم ها را دارند می توانند روی تراز بایت شما تأثیر بگذارند. پس از کشیدن دندان، ممکن است تغییری را احساس کنید. اما، کشیدن دندان ها تراز بقیه دندان ها را به شدت تغییر نمی دهد. حتی اگر آنها را در جای خود رها کنید، همان طور است.

ممکن است به دلیل عوارض غیر مستقیم به فکر کشیدن آنها باشید. اینها می توانند به درمان ارتودنسی مانند درد یا بیماری لثه مربوط باشند. با این حال، شواهد محکمی وجود ندارند که نشان دهند دندان های عقل مستقیماً روی هم ترازی بایت تأثیر می گذارند.

وقتی فشار از بین رفت، ممکن است فضای بیشتری را در بایت خود احساس کنید. اما، استفاده منظم از نگهدارنده، تأثیر بیشتری دارد. این به جلوگیری از جابجایی دندان های شما پس از درمان کمک می کند. این کار مؤثرتر از کشیدن دندان عقل است.

آیا کشیدن دندان های عقل دندان ها را صاف می کند؟

آیا کشیدن دندان های عقل دندان ها را صاف می کند؟

در طول مشاوره اولیه خود برای درمان الاینرهای شفاف، نباید تردید کنید و همه پرسش های خود درباره اینکه آیا وجود دندان عقل شما و نیاز به مراجعه به مطب مرتبط با آن مشکل ایجاد می کند یا خیر، را مطرح کنید. در آن مرحله، ارتودنتیست شما می تواند تشخیص دهد که آیا کشیدن دندان عقل یک فرآیند ضروری است یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code