تاریخچه جذاب الاینرهای نامرئی ارتودنسی

الاینرهای نامرئی ابزارهای ارتودنسی شفافی هستند که به عنوان راه حلی برای دندان های نامرتب، مشکلات فاصله، فشردگی دندان ها، مشکلات بایت و دندان های فاصله دار استفاده می شوند. ایجاد الاینرهای نامرئی زمانی آغاز شد که ضیا چیشتی Zia Chishti، دانشجوی دانشگاه استنفورد، متوجه شد که مجموعه ای از نگهدارنده ها می توانند مشابه بریس های سنتی عمل کنند. چیشتی شرکاء خود را گرد هم جمع کرد، سیستم الاینرهای نامرئی را ایجاد کرد و علاقه شرکت های بزرگ را جذب کرد.

آیا با داشتن عادت دندان قروچه می توان الاینر شفاف ارتودنسی استفاده کرد؟

اگر شما یکی از میلیون ها نفری هستید که دندان های خود را به هم فشار می دهند یا دندان قروچه می کنند، که از نظر فنی براکسیسم نامیده می شود، ممکن است از خود بپرسید که آیا گزینه مناسبی برای دریافت الاینرهای نامرئی هستید یا خیر. به هر حال، آیا دندان قروچه باعث فرسودگی الاینرهای شفاف شما نمی شود؟ و آیا الاینرهای شفاف نامرئی مانند محافظ دندان شبانه می توانند از دندان های شما در برابر اثرات دندان قروچه محافظت کنند؟

کارهایی که می توانید با الاینرهای شفاف ارتودنسی انجام دهید

الاینر نامرئی در طول چند ماه به دندان ها فشار وارد می کند تا دندان ها را صاف کند. پلاستیک الاینر نامرئی بافت کمی دارد که باعث می شود آنها شبیه به سطح دندان های واقعی باشند. الاینر نامرئی در مقایسه با بریس های سنتی، محبوبیت زیادی بدست آورده است زیرا عملاً نامرئی است.بسیاری از افراد الاینر نامرئی را برای صاف کردن دندان های خود انتخاب کرده اند زیرا الاینر نامرئی نسبت به بریس های معمولی مزایای زیادی دارند.

کارهایی که نمی توان با الاینرهای شفاف ارتودنسی انجام داد

برای اینکه الاینرهای نامرئی کار کنند، باید به درستی از آنها مراقبت شود. دانستن اقدامات مراقبتی مناسب مهم است، اما آگاهی از کارهایی که نباید در طول درمان با الاینرهای نامرئی انجام دهید، به همان اندازه مهم است. در زیر 11 موردی که نباید هنگام استفاده از الاینرهای نامرئی انجام دهید آورده شده اند.

ضمیمه های الاینرها چگونه به درمان ارتودنسی کمک می کنند؟

دکمه های کوچک و همرنگ دندان به نام ضمیمه های الاینرهای نامرئی روی دندان های شما نصب می شوند. در طول درمان شما با الاینرهای نامرئی، ضمیمه های الاینرهای نامرئی به عنوان نقاط محوری و تکیه گاه برای الاینرهای شفاف شما عمل می کنند. ارتودنتیست ها با ضمیمه های الاینرهای نامرئی، ممکن است با موفقیت و با دقت دندان های شما را تراز کنند.

الاینرهای شفاف ارتودنسی چه مشکلاتی را می توانند حل کنند؟

سیستم الاینر پلاستیکی شفاف بیش از پنج میلیون بیمار ارتودنسی در سراسر جهان را جذب کرده است. زیبایی بهتر جذاب ترین بخش روش این درمان است، اما ظاهر نباید تنها چیزی باشد که باید در هنگام انجام درمان ارتودنسی مورد توجه قرار گیرد. برای برطرف کردن برخی مشکلات، درمان های دیگری مانند بریس های سنتی می توانند مناسب تر باشند، به همین دلیل ضروری است که از یک متخصص ارتودنسی مشاوره تخصصی و شخصی دریافت کنید.

لزوم دریافت ریتینرها (نگهدارنده ها)بعد از درمان با الاینرهای شفاف ارتودنسی

در واقع ممکن است درمان ارتودنسی یک عمر طول بکشد. اما برای اطمینان از ماندگاری یک لبخند جدید برای چندین دهه، مراقبت از دندان های شما ضروری است. اتمام درمان با الاینرهای شفاف ارتودنسی پایان راه درمان نیست. در حالی که ممکن است بخش سخت به پایان رسیده باشد، کمی تلاش مداوم برای حفظ لبخند درخشان شما لازم است.

ملاحظات درمان ارتودنسی در افراد مبتلا به پوکی استخوان

یکی از شرایطی که می تواند دریافت بریس ها را دشوار کند پوکی استخوان است و داروهای تجویز شده برای درمان آن، بیفسفونات ها نیز می توانند درمان ارتودنسی را غیرممکن کنند.

نکاتی برای صرف غذا با الاینرهای شفاف ارتودنسی

بسته به نوع درمان شما، مجموعه جدیدی از الاینرهای مختلف به شما داده می شوند که هر دو هفته یا بیشتر یکبار تعویض می شوند. هر الاینر کمی متفاوت است تا حرکت دندان ها را هدایت کند. شما می توانید لبخندی که همیشه می خواسته اید را بدون تغییر سبک زندگی، تغییر منو، یا ناراحتی بدست آورید، اما این پرسش همچنان پابرجاست، “آیا می توانید با الاینرهای شفاف غذا بخورید؟”

الاینر شفاف ارتودنسی برای کودکان

یکی از چالش های ابزار های ارتودنسی مانند بریس ها این است که استفاده محتاطانه از آنها همیشه آسان نیست. الاینرهای شفاف این چالش را حل می کنند. الاینرهای شفاف فرزند شما جایگزین مؤثری برای بریس های فلزی سنتی او می شوند. الاینرها روی دندان های او محکم می شوند و با گذشت زمان دندان های او را به تدریج در موقعیت صحیح قرار می دهند. در ارتودنسی الاینرهای شفاف به صورت سفارشی برای کودکان ارائه می شوند تا دندان های آنها را در جای خود قرار دهند و لبخند سالم تری داشته باشند.