آیا می توان ونیرها را سفید کنید؟

در اين نوشته می خوانيد :

شاید قرار است به زودی ونیرهای دندانی را دریافت کنید، به تازگی آنها را دریافت کرده اید یا مدتی است که از آنها استفاده می کنید. هر موردی که ممکن است باشد، ما در این مقاله قصد داریم قبل از اینکه بخواهید ونیر‌ها را سفید کنید، مطمئن شوید که از همه حقایق مربوط به آن اطلاع دارید.

در این مقاله به برخی از پرسش های متداول پاسخ خواهیم داد، از جمله:

  • ونیر چیست؟
  • آیا ونیرها لکه دار می شوند؟
  • آیا می توان ونیرها را سفید کرد؟
  • آیا استفاده از مواد سفید کننده دندان، برای سفید کردن ونیرهای پرسلن بی خطر است؟
  • راه های سفید کردن ونیر کدامند؟
  • چگونه می توان از لک شدن ونیرها جلوگیری کرد؟
  • نکاتی برای تمیز کردن ونیرها

با پاسخ به این پرسش ها، امیدواریم اطلاعات کافی در مورد سفید کردن دندان برای روکش ها و ونیرها را ارائه دهیم.

سفید کردن کامپوزیت دندان

سفید کردن کامپوزیت دندان

ونیر چیست؟

اگر می خواهید لبخند خود را بهبود دهید، ونیر دندان یک گزینه ساده است. ونیرها پوشش های نازکی هستند که روی قسمت جلوی (قابل مشاهده) دندان قرار می گیرند. آنها شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند. از ونیرها می توان برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات دندانی استفاده کرد، از جمله:

  • دندان هایی که لکه دار هستند و با بلیچینگ نمی توان آنها را سفید کرد
  • دندان های لب پر شده یا فرسوده
  • دندان های کج یا بد شکل
  • فضاهای ناهموار یا فاصله زیاد بین دندان های جلوی فک بالا

ونیرها از مواد پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند.

ونیرهای پرسلن

ونیرهای پرسلن لایه های نازکی از پرسلن هستند که روی مینای هر دندان قرار می گیرند تا لبخندی یکدست و درخشان به شما ببخشند.

ونیرهای کامپوزیتی

ونیر رزین کامپوزیت از مواد پرکننده رنگ دندان ساخته می شود که به دندان چسبانده می شوند.

آیا ونیرها لک می شوند؟

آری. ونیرهای کامپوزیتی به دلیل مواد رزینی که برای ساخت آنها استفاده می شود به راحتی لک می شوند. از سوی دیگر، با ونیرهای ساخته شده از پرسلن، داستان کمی متفاوت است.

آیا ونیرهای پرسلن لک می شوند؟

ونیرهای پرسلن ضد لک و بسیار بادوام هستند. آنها لعاب خوبی در بالای خود دارند، اما اگر این لعاب از بین برود، ونیرها می توانند لکه شوند.

آیا ونیرها را می توان سفید کرد؟

ونیرهای پرسلن، آری. ونیرهای رزین کامپوزیت، خیر. حتی اگر نمی توانید ونیر‌های رزین کامپوزیت را سفید کنید، به این معنا نیست که نمی توانید ظاهر آنها را بهبود بخشید. پاکسازی تخصصی دندان می تواند به از بین رفتن لکه های سطحی کمک کند. اگر ونیرهای شما به طور قابل توجهی تغییر رنگ داده اند، دندانپزشک شما ممکن است تعویض آنها را توصیه کند.

آیا استفاده از مواد سفید کننده دندان برای سفید کردن ونیرهای پرسلن بی خطر است؟

آری. نیاز نیست نگران باشید که سفید کردن دندان ها به روکش ها یا ونیرهای پرسلن شما آسیب می رساند. آنها از مواد بسیار قوی ساخته شده اند و تحت تأثیر سفید کننده در درمان های سفید کننده دندان قرار نمی گیرند.

روش های سفید کردن ونیرهای پرسلن

نحوه سفید کردن ونیرهای پرسلن از طریق چندین گزینه:

بعد از خوردن غذاهای لکه دار دندان های خود را مسواک بزنید.

خوشبختانه، ونیر‌ها به راحتی دندان های معمولی لک نمی شوند، بنابراین مجبور نیستید دائماً آنها را تحت نظر داشته باشید. با این حال، اگر عاشق قهوه هستید، بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه صبحانه یا بعد از ظهر، دندان های خود را مسواک بزنید تا ونیرهای شما لک نشوند.

از غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند لیموناد، نوشابه و قهوه خودداری کنید. از آنجا که آنها اسیدی و قندی هستند، باعث ایجاد لکه های قابل توجه تر، شکستن پرسلن و افزایش احتمال بیماری لثه می شوند.

از خمیر دندان پولیش کننده استفاده کنید.

برندهای خمیر دندانی وجود دارند که به طور خاص برای از بین بردن توده های ایجاد شده روی ونیرها و لکه های جزئی طراحی شده اند. در حالی که برخی از آنها به صورت آنلاین در دسترس هستند، دندانپزشک شما ممکن است فلوراید قوی تجویز کند تا ونیرهای شما در سفیدترین حالت خود باقی بمانند.

آنها را به صورت تخصصی تمیز کنید.

همانطور که به دلیل ذرات غذا و قند پوسیده کننده، پلاک در دندان های معمولی ایجاد می شود، به سطح ونیرها نیز آسیب وارد می کند و آنها را کدر می کند. برای اطمینان حاصل کردن از طول عمر و سفید ماندن آنها تا حد امکان، برای دو مرتبه پاکسازی آنها در طول سال برنامه ریزی کنید.

کیت های سفید کننده دندان

کیت های سفید کننده دندان، روی دندان های طبیعی و ونیرهای شما کار می کنند!

وقتی نوبت یه سیستم سفید کردن دندان ها به میان می آید، همیشه دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید و قبل از اقدام به سفید کردن دندان های خود در منزل، با دندانپزشک خود گفتگو کنید.

دندانپزشکی زیبایی

حدود شش یا هفت سال بعد، باید ونیر‌های خود را تعویض کنید تا مانند زمانی که در ابتدا آنها را تهیه کردید، درخشان به نظر برسند.

همچنین می توانید دیگر گزینه های سفید کننده دندان را امتحان کنید.

سفید کردن کامپوزیت دندان

سفید کردن کامپوزیت دندان

چگونه از لک شدن ونیرها جلوگیری کنیم؟

عادات خوب مسواک زدن را حفظ کنید.

ونیرها باید مانند دندان های طبیعی مسواک زده شوند. مسواک زدن همراه با نخ دندان کشیدن، به از بین بردن لکه های سطحی و سالم نگه داشتن دندان زیرین کمک می کند.

ونیرها فقط جلوی دندان های شما را پوشش می دهند و کناره ها و پشت دندان را در محیط دهان قرار می دهند. دو مرتبه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در روز ساده ترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی نواحی بدون پوشش دندان ها است.

از خمیر دندان ملایم استفاده کنید.

بسیاری از خمیر دندان های سفید کننده حاوی جوش شیرین هستند که برای دندان های طبیعی بی خطر است اما برای ونیر‌ها بسیار ساینده است.

به دنبال خمیر دندان های ملایم یا محصولاتی باشید که برای استفاده روی ونیرها طراحی شده اند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای شما بهتر است، دندانپزشک شما می تواند توصیه هایی برای محصول مناسب به شما ارائه دهد.

سیگار نکشید.

تنباکو باعث لک شدن ونیرها نمی شود، اما سیگار کشیدن می تواند منجر به زرد شدن قابل توجه دندان زیرین شود. این می تواند منجر به تغییر رنگ لبخند شما به صورت تکه ای شود. تنباکو همچنین ممکن است یکپارچگی چسب هایی که ونیر‌های شما را نگه می دارند را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد آنها را زودتر از افراد غیر سیگاری تعویض کنید.

بر اساس راهنمای مرکز کنترل بیماری، ترک تنباکو می تواند به خوب شدن بوی دهان شما کمک کند، به شما لثه های سالم تری بدهد و به شما کمک کند از بروز مشکلات دندانی در آینده جلوگیری کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

درست همانطور که روزانه مسواک می زنید و نخ دندان می کشید، به عنوان بخشی از روتین لبخند سالم، باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. انجام معاینات و پاکسازی های تخصصی می توانند به جلوگیری از پوسیدگی و درمان پوسیدگی و بیماری لثه در مراحل اولیه کمک کنند.

سالم حفظ کردن دندان ها با کمک دندانپزشک، طول عمر ونیرهای شما را به حداکثر می رساند و لبخند شما را زیبا می کند.

نکاتی برای تمیز کردن ونیرها

به سراغ یک مسواک نرم بروید.

ممکن است فکر کنید مسواک های دارای فرچه سفت بهترین راه برای تمیز کردن دندان ها و لثه ها هستند، اما بسیاری از مسواک های سفت بیش از حد زبر هستند. آنها حتی ممکن است باعث شوند لثه ها به مرور زمان تحلیل بروند، که می تواند دندان های طبیعی شما را در معرض خطر پوسیدگی قرار دهد و باعث تغییر رنگ آنها شود.

به جای آن از یک مسواک نرم استفاده کنید. فرچه نرم، بدون خطر ساییدگی ونیرها و لثه ها، دندان های شما را تمیز می کنند.

از مصرف خمیر دندان حاوی جوش شیرین اجتناب کنید.

سفید کردن ونیرها با جوش شیرین ممنوع است! گرچه جوش شیرین یک ماده عالی برای تمیز کردن دندان های طبیعی است، اما برای ونیرهای پرسلن ساینده است و باعث می شود که آنها زودتر فرسوده شوند و رنگ آنها تغییر کند.

نتیجه گیری

اکنون که پاسخ پرسش مهم خود را می دانید، “آیا می توانید ونیرها را سفید کنید؟” و یاد گرفته اید که چگونه ونیرها و روکش ها را با خیال راحت سفید کنید، برخی از نکات بالا در مورد سفید کردن دندان ها را، برای ونیرها و نحوه جلوگیری از لک شدن امتحان کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که به تنهایی سفید کردن ونیرهای دندانی را انجام دهید، با پزشک خود مشورت کنید تا یک برنامه عملی در اختیار شما قرار دهد!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code