آیا با داشتن عادت دندان قروچه می توان الاینر شفاف ارتودنسی استفاده کرد؟

اگر شما یکی از میلیون ها نفری هستید که دندان های خود را به هم فشار می دهند یا دندان قروچه می کنند، که از نظر فنی براکسیسم نامیده می شود، ممکن است از خود بپرسید که آیا گزینه مناسبی برای دریافت الاینرهای نامرئی هستید یا خیر. به هر حال، آیا دندان قروچه باعث فرسودگی الاینرهای شفاف شما نمی شود؟ و آیا الاینرهای شفاف نامرئی مانند محافظ دندان شبانه می توانند از دندان های شما در برابر اثرات دندان قروچه محافظت کنند؟

چه چیزی باعث دندان قروچه می شود؟

دندان قروچه زمانی است که به طور ناخودآگاه دندان های خود را در طول روز (براکسیسم بیداری) یا در طول شب هنگام خواب (براکسیسم شبانه) می سایید یا فشار می دهید. چرا مردم دندان قروچه می کنند؟ دلایل زیادی برای دندان قروچه وجود دارند و دندان قروچه شبانه ممکن است در واقع به عنوان نوعی اختلال خواب در سیستم عصبی مرکزی شروع شود. سایر علل و عوامل خطر عبارتند از:

  • استرس و اضطراب
  • وراثت (افراد مبتلا به دندان قروچه اغلب سابقه خانوادگی دندان قروچه دارند)
  • اختلالات خواب (به عنوان مثال، آپنه خواب، وحشت شبانه، و غیره)
  • شرایط مختلف، مانند ADHD و رفلاکس اسید معده
  • نامرتبی دندان ها
  • آلرژی
  • مصرف داروهای خاص
  • عادات سبک زندگی مانند کشیدن سیگار، نوشیدن الکل، استفاده تفریحی از مواد مخدر و مصرف مقادیر زیاد کافئین

در حالی که دندان قروچه بیداری و گاه به گاه و دندان قروچه خفیف معمولاً به درمان نیاز ندارند، دندان قروچه مزمن، بویژه اگر در خواب دندان قروچه می کنید، باید درمان شود، زیرا می تواند باعث ایجاد عوارض بالقوه جدی شود. این عادت مخرب ممکن است منجر به بروز مشکلات زیر شود:

آیا اگر دندان قروچه کنم می توانم الاینرهای نامرئی را دریافت کنم؟

بله، با دندان قروچه می توانید الاینرهای شفاف ارتودنسی را دریافت کنید. متخصصان ارتودنسی در ارائه الاینرهای نامرئی متخصص هستند و تخصص لازم برای درمان حتی پیچیده ترین موارد را دارند. در واقع، به لطف مهارت در این محصول و برنامه ریزی عمیق درمان دیجیتال، تقریباً همه افراد گزینه های مناسبی برای دریافت الاینرهای نامرئی هستند.

برای برخی از افراد، الاینرهای شفاف در واقع می توانند به دندان قروچه کمک کند. از آنجا که نامرتبی دندان ها یکی از دلایل بالقوه این بیماری است، تراز کردن دندان ها اغلب دندان قروچه مزمن را متوقف می کند یا کاهش می دهد.

علاوه بر این، الاینرهای شفاف مشابه محافظ های دهان سفارشی برای دندان قروچه هستند که محافظ دندان شبانه نامیده می شوند و برای محافظت از دندان ها در برابر اثرات دندان قروچه استفاده می شوند. به این معنا که الاینرها مقداری ضربه گیر بین دندان های بالا و پایین شما ایجاد می کنند و آسیب را خنثی می کنند.

آیا اگر دندان قروچه کنم می توانم الاینرهای نامرئی را دریافت کنم؟

آیا اگر دندان قروچه کنم می توانم الاینرهای نامرئی را دریافت کنم؟

آیا دندان قروچه باعث فرسودگی الاینرهای شفاف نمی شود؟

دندان قروچه می تواند باعث فرسودگی زود هنگام الاینرهای شما شود. با این حال، از آنجا که اکثر بیماران به صورت هفتگی سری جدیدی از الاینرها را دریافت می کنند، تا زمانی که ابزار شروع به نشان دادن علائم فرسودگی کند، شما به سراغ تری بعدی می روید.

در مورد الاینرهای نامرئی و اختلال TMJ چطور؟

گاهی اوقات از ما در مورد اختلال عملکرد TMJ و الاینرهای شفاف ارتودنسی نیز سؤال می شود. دندان قروچه و اختلالات TMJ اغلب دست به دست هم می دهند. به این دلیل که ساییدن مزمن و شدید می تواند به مفاصل فکی – گیجگاهی آسیب وارد کند و روی کل سیستم جویدن فشار وارد کند و منجر به بروز اختلال عملکرد و درد شود.

برای افرادی که نامرتبی دندان های آنها ریشه مشکلات آنها است، الاینرهای نامرئی ممکن است در بروز اختلال TMJ مؤثر باشند. با تراز کردن دندان ها و فک، نیروهای بایت شما به صورت یکنواخت توزیع می شوند، ناراحتی را کاهش می دهد و به کاهش دندان قروچه کمک می کند. با این حال، از آنجا که درمان ارتودنسی به صورت دائمی باعث تغییر بایت می شود، برخی از بیماران مبتلا به اختلال TMJ شدید ممکن است قبل از شروع درمان با الاینرهای نامرئی به رسیدگی به این مشکل نیاز داشته باشند. راه حل هایی مانند درمان با آتل TMJ می تواند به مفصل اجازه استراحت و التیام دهد. هنگامی که هر گونه درد و علائم قابل توجهی کنترل شد، در مکان بهتری برای شروع درمان خود با الاینرهای نامرئی خواهید بود.

آیا می توان در طول درمان خود با الاینرهای نامرئی از محافظ دندان شبانه سفارشی استفاده کرد؟

با الاینرهای شفاف ارتودنسی نمی توانید از محافظ دهان سفارشی برای دندان قروچه استفاده کنید. در طول درمان با الاینرهای نامرئی، دندان های شما به طور منظم در حال حرکت هستند، به این معنا که شما دائما به ساختن محافظ دندان شبانه جدید نیاز دارید.

جدای از آن، شما می خواهید 20 تا 22 ساعت در روز از الاینرهای شفاف ارتودنسی استفاده کنید تا نتایج بهینه بدست آورید، از جمله زمانی که در شب می خوابید. قرار دادن یک محافظ دندان شبانه روی الاینرهای خود سخت (و بسیار ناراحت کننده) خواهد بود. و استفاده نکردن از الاینرها در شب به منظور استفاده از نایت گارد باعث اختلال در حرکات تجویز شده دندان می شود.

خبر خوب این است که همانطور که در بالا ذکر کردیم، الاینرهای نامرئی در برابر آسیب های ناشی از دندان قروچه محافظت ایجاد می کنند. شما باید در طول درمان به جای محافظ دندان شبانه، از الاینرهای خود استفاده کنید.

آیا می توان در طول درمان خود با الاینرهای نامرئی از محافظ دندان شبانه سفارشی استفاده کرد؟

آیا می توان در طول درمان خود با الاینرهای نامرئی از محافظ دندان شبانه سفارشی استفاده کرد؟

بعد از درمان الاینرهای نامرئی چگونه می توان دندان قروچه را مدیریت کرد؟

پس از اتمام درمان الاینرهای نامرئی، از نگهدارنده ارتودنسی استفاده می کنید تا دندان های خود را در موقعیت های تازه تراز شده خود نگه دارید. البته، درست مانند الاینرهای شما، استفاده از نگهدارنده در شب، استفاده از محافظ دندان شبانه را دشوار می کند.

بسیاری از بیماران پس از درمان دندان های خود، بهبود زیادی در دندان قروچه تجربه می کنند و دیگر به استفاده از نایت گارد نیاز ندارند. دندان قروچه گاه به گاه را می توان با استفاده از روش های دیگر مانند تکنیک های کاهش تنش مدیریت کرد.

افرادی که هنوز به طور مکرر دندان قروچه می کنند، در نهایت، فقط چند شب در هفته از نگهدارنده خود استفاده می کنند. ما در مطب نگهدارنده های قابل جابجایی و شفاف را ارائه می دهیم. آنها ظاهر و عملکردی شبیه الاینرهای نامرئی شما دارند. نگهدارنده محافظتی مشابه الاینرهای شما در برابر دندان قروچه ایجاد می کند. در شب هایی که از نگهدارنده خود استفاده نمی کنید، می توانید از محافظ دندان شبانه خود استفاده کنید. این فقط لبخند جدید شما را ایمن نگه نمی دارد. همچنین به ماندگاری نگهدارنده شفاف شما کمک می کند.

با یک متخصص ارتودنسی ارتباط برقرار کنید

اگر هنوز در مورد دندان قروچه و الاینرهای نامرئی سؤالی دارید، با یک متخصص ارتودنسی تماس بگیرید. ما همیشه خوشحالیم که کمک کنیم. یا اگر آماده دریافت پاسخ برای پرسش “آیا من یک گزینه مناسبی برای الاینرهای نامرئی هستم؟” هستید همین امروز شروع کنید، برای یک مشاوره با ما برنامه ریزی کنید! ما یک طرح درمان سفارشی طراحی می کنیم که نیازهای شما را شامل می شود، از جمله مسائلی مانند دندان قروچه یا اختلال عملکرد TMJ، تا اطمینان حاصل شود که بهترین نتایج ممکن از الاینرهای شفاف را به شیوه ای راحت و کارآمد دریافت می کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code