ملاحظات درمان ارتودنسی در افراد مبتلا به پوکی استخوان

بریس ها یا اینویزیلاین بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که برای تنظیم لبخند خود برای قرار گرفتن در یک وضعیت سالم تر، به کمک کمی نیاز دارند. این برای کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال صدق می کند! اما درمان ارتودنسی از طریق فشار ملایم اما مداوم روی دهان عمل می کند. بیماری لثه یا سایر مسائل می توانند از آمادگی دهان شما برای مقابله با این نوع درمان بکاهند. شرایط خاص درمان ارتودنسی را سخت یا حتی غیرممکن می کنند. شرایطی که استخوان شما را تحت تأثیر قرار می دهند تقریباً همیشه مشکوک به این نوع مشکل هستند، زیرا دندان ها در استخوان ها گیر می کنند، و اعمال فشار به دندان هایی که در استخوان ملتهب فک، تحلیل رفته یا آسیب دیده گیر می کنند ممکن است بیش از ارزش آن آسیب وارد کنند. برخی از این آسیب ها ممکن است غیر قابل برگشت باشند یا یک مشکل طولانی مدت ایجاد کنند. یکی از شرایطی که می تواند دریافت بریس ها را دشوار کند پوکی استخوان است و داروهای تجویز شده برای درمان آن، بیفسفونات ها نیز می توانند درمان ارتودنسی را غیرممکن کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بریس ها و تحلیل استخوان، از جمله ارتباط بین این دو، معنای آن برای شما، و اینکه چگونه می توانید مطمئن شوید که برای بریس ها آماده هستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید!

اثر تحلیل رفتن استخوان روی درمان های دهان و دندان

اثر تحلیل رفتن استخوان روی درمان های دهان و دندان

اثر تحلیل رفتن استخوان روی درمان های دهان و دندان

دندان هایی که در فک قرار دارند ممکن است لق شوند و بیفتند و اگر فشار وارد شود، درد می تواند طاقت فرسا باشد، ناگفته نماند که استخوان فک ممکن است آسیب ببیند. مشکل دیگر این است که اگر به هر دلیلی تحت درمان با بیس فسفونات هستید (می توانید آنها را جدای از درمان سرطان، و در نهایت، یک سری چیزهای دیگر غیر از پوکی استخوان دریافت کنید) نمی توانید کشیدن دندان یا کاشت ایمپلنت یا هر نوع درمان دیگری انجام دهید. جراحی دهان، استخوان فک ممکن است نتواند التیام یابد و ممکن است باعث شروع نکروز شود. به این ترتیب، برخی از درمان های ارتودنسی به سادگی خارج از محدودیت هستند. اگر می خواهید از ایمپلنت های ارتودنسی به عنوان تکیه گاه استفاده کنید، یا اگر طرح درمان شما به کشیدن دندان ها نیاز داشت، ممکن است مجبور باشید تا زمانی که پوکی استخوان خود را درمان کنید، صبر کنید و دیگر به مصرف بیس فسفونات ها برای رسیدن به وضعیت خود نیازی ندارید.

بریس ها و تحلیل رفتن استخوان چگونه به هم مرتبط هستند؟

درمان ارتودنسی اغلب تحت عنوان نگرانی درجه اول مربوط به دندان ها مشاهده می شود – اما در واقع در مورد سلامت کل دهان است. سلامت پریودنتال به اندازه سلامت دندان های شما مهم است، اگر نگوییم مهم تر از آن است. در حالی که ممکن است درباره دندان های خود به عنوان جنبه اولیه مراقبت دندانی فکر کنید، اما آنها بدون حمایت از لثه های سالم نمی توانند کار کنند یا حتی وجود داشته باشند.

بیماری پریودنتال چیزی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. تقریباً نیمی از افراد بزرگسال آمریکایی از برخی از مراحل بیماری لثه رنج می برند. در مراحل اولیه، بیماری لثه یک نگرانی عمده نیست. با این حال، با گذشت زمان شدیدتر می شود و یکی از اثرات عمده آن تحلیل رفتن استخوان است. عفونت مزمن باکتریایی باعث از بین رفتن لثه و استخوان زیر آن می شود و دهان شما را در برابر عفونت بیشتر آسیب پذیرتر می کند و توانایی دهان شما برای محکم کردن دندان ها در جای خود را کاهش می دهد.

از آنجا که بریس ها و حتی اینویزیلاین به دندان های شما فشار می آورند، این فشار را به لثه ها و استخوان زیر آن نیز وارد می کنند. بدون وجود داشتن پایه سالم (لثه و استخوان)، انجام درمان ارتودنسی می تواند باعث شود دندان های شما در وضعیتی بدتر از زمانی قرار بگیرند که درمان را شروع کرده اید.

برای افراد جوان تر، بعید است که این اثرات زمان کافی برای افزایش شدید داشته باشند. سال ها طول می کشد تا بیماری لثه در حال پیشرفت باشد تا اینکه به اندازه کافی از دست دادن استخوان را تجربه کنید که مانع استفاده از براکت های ارتودنسی شود. با این حال، به این معنا است که بسیاری از افراد بزرگسال ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که دندانپزشک و ارتودنتیست آنها مطمئن نباشند که برای درمان ارتودنسی مناسب هستند.

پوکی استخوان و بی فسفونات ها

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان ها متخلخل می شوند و در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی در دندان ها وجود دارد. چنین استخوان هایی می توانند به راحتی بشکنند و به حالت آسیب شناختی خم شوند، زیرا دیگر انعطاف پذیری یا استحکام مواد استخوانی سالم را ندارند. مشکل دیگر این است که بیس فسفونات ها، داروهایی که معمولاً برای درمان پوکی استخوان تجویز می شوند، باعث ایجاد وضعیتی به نام استئونکروز فک یا سندرم ONJ می شوند. سندرم ONJ وضعیتی است که در آن بخش های کوچکی از استخوان فک بالا و پایین نکروز شده و از دست می روند.

بریس ها و تحلیل رفتن استخوان – آیا هنوز هم می توان بریس دریافت کرد؟

بریس ها و تحلیل رفتن استخوان - آیا هنوز هم می توان بریس دریافت کرد؟

بریس ها و تحلیل رفتن استخوان – آیا هنوز هم می توان بریس دریافت کرد؟

واقعیت این است که مورد هر شخصی منحصر به فرد است. اگر چندین سال است که بیماری پریودنتال را تجربه کرده اید، شانس شما برای تحلیل رفتن استخوان افزایش می یابد. میزان تحلیل رفتن استخوان، و اینکه آیا برای خطرناک کردن بریس ها برای شما کافی است یا نه، چیزی است که فقط دندانپزشک یا ارتودنتیست شما می توانند تعیین کنند.

یکی از توصیه های متداول برای بریس ها این است که هر چه زودتر درمان را شروع کنید بهتر عمل می کند. این برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به تحلیل استخوان نیز صادق است! کودکان یا نوجوانان، حتی آنهایی که مشکلات سلامت دندانی دارند، کمتر از افراد بزرگسال به مشکلات ساختار استخوانی ناشی از بیماری لثه مبتلا می شوند. به این معنا که اگر دندانپزشک شما ارزیابی را توصیه کرد، همیشه بهتر است درمان را به تعویق نیندازید!

البته همه افراد در سنین پایین قادر به دریافت یا قرار گرفتن تحت درمان نیستند. اگر به درمان ارتودنسی فکر کرده اید، همیشه ارزشش را دارد که برای ارزیابی و معاینه مراجعه کنید!

پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان برای واجد شرایط بودن برای دریافت بریس ها

پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان برای واجد شرایط بودن برای دریافت بریس ها

پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان برای واجد شرایط بودن برای دریافت بریس ها

اگر نگران بریس ها و تحلیل استخوان هستید، باید بدانید که مبارزه با بیماری لثه و حتی پیشگیری کامل از آن در توان شماست! هیچ رازی برای جلوگیری از بیماری پریودنتال وجود ندارد – فقط به ایجاد عادات سالم مربوط می شود!

  • روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید – باکتری های موجود در دهان چیزی هستند که در وهله اول باعث ایجاد بیماری لثه می شوند. مراقبت منظم دندانی چیزی است که به حذف این باکتری کمک می کند و از بروز بیماری لثه جلوگیری می کند.
  • به فکر استفاده از دهانشویه باشید – گرچه دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست، اما بخصوص آنهایی که حاوی فلوراید هستند، می توانند به کاهش باکتری ها و حفظ سلامت دهان شما کمک کنند!
  • به طور منظم برای ویزیت های دندانپزشکی خود مراجعه کنید – دندانپزشک شما یک چشم آموزش دیده برای تشخیص علائم بیماری لثه دارد. بسیاری از این نشانه ها می توانند کاملاً برای شما نامرئی باشند، و اغلب، علائم بیماری لثه تا زمانی که مراحل اولیه را پشت سر بگذارند، شروع نمی شوند.

خبر خوب

خبر خوب این است که همه درمان های ارتودنسی غیرمجاز نیستند. اگر به دنبال درمان های ارتودنسی هستید که شامل استفاده از تکنیک های جراحی یا ایمپلنت های دندانی نمی شوند، احتمالاً بتوانید تحت درمان قرار بگیرید. با این حال، باید به ارتودنتیست خود اشاره کنید که بیفسفونات مصرف می کنید. این اطلاعات برای یک متخصص ارتودنسی به دلایلی که در بالا ذکر شدند بسیار مهم هستند. اگر متخصص ارتودنسی شما بداند که بیس فسفونات مصرف می کنید، ممکن است گشتاور و زاویه براکت ها را به درستی تنظیم کند و در نتیجه هیچ مشکلی برای استخوان فک شما ایجاد نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code