نکاتی برای صرف غذا با الاینرهای شفاف ارتودنسی

در اين نوشته می خوانيد :

احتمالاً الاینرهای شفاف یکی از بهترین اتفاقاتی هستند که در سال های اخیر برای ارتودنسی رخ می دهند! الاینرهای شفاف با حرکت تدریجی دندان های شما به موقعیت جدید دلخواه عمل می کنند. بسته به نوع درمان شما، مجموعه جدیدی از الاینرهای مختلف به شما داده می شوند که هر دو هفته یا بیشتر یکبار تعویض می شوند. هر الاینر کمی متفاوت است تا حرکت دندان ها را هدایت کند. شما می توانید لبخندی که همیشه می خواسته اید را بدون تغییر سبک زندگی، تغییر منو، یا ناراحتی بدست آورید، اما این پرسش همچنان پابرجاست، “آیا می توانید با الاینرهای شفاف غذا بخورید؟”

شما همچنان می توانید از صبحانه، ناهار و شام مورد علاقه خود لذت ببرید، با این حال قبل از انجام این کار باید الاینرهای شفاف خود را بردارید. از آنجا که توصیه می کنیم بیشتر از 22 ساعت در روز از الاینرهای خود استفاده کنید، بسیار مهم است که میان وعده های خود را در این زمان برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتایج ممکن را از درمان می گیرید!

آیا می توان با الاینرهای شفاف غذا خورد؟ پاسخ ساده… آری! اما همچنین خیر. یکی از بزرگترین مزیت های انتخاب الاینرهای شفاف نسبت به درمان های سنتی ارتودنسی (مثلاً بریس ها) این است که هیچ محدودیتی برای غذایی که می توانید بخورید وجود ندارد! با این حال، شما نمی توانید با الاینرهای خود داخل دهان، غذا بخورید (می توانید آب بنوشید!).

بر خلاف بریس ها، الاینرهای شفاف شما قابل خارج کردن از دهان هستند که جایی برای لحظه خجالت آور گیر کردن غذا کنار براکت های فلزی شما در پایان روز باقی نمی گذارد. اکنون، می دانیم که خوردن یک میان وعده در هنگام صبح می تواند وسوسه انگیز و آسان باشد یا به راحتی فراموش کنیم که الاینر های خود را در دهان قرار داده اید، اما خوردن با الاینرهای خود می تواند باعث اشکالات جدی در روند درمان شما شود.

جنبه مثبت دیگر انتخاب الاینرهای شفاف این است که هنگام استفاده از آنها چقدر نامحسوس هستند، بنابراین اطمینان از رعایت قوانین نخوردن یا ننوشیدن چیزی غیر از آب با آنها، باید یک سفر بی نقص داشته باشید. بنابراین، چه غذاهایی می توان خورد؟ اگر با الاینرها غذا بخورم چه مشکلی بوجود می آید؟ در اینجا ما درباره غذاهایی که می توانید و نمی توانید با الاینرهای شفاف بخورید، صحبت می کنیم، اگر با الاینرهای شفاف غذا بخورید چه اتفاقی می افتد و ممکن است سفرتان چگونه باشد.

با الاینرهای شفاف چه چیزی می توان خورد؟

با الاینرهای شفاف چه چیزی می توان خورد؟

با الاینرهای شفاف چه چیزی می توان خورد؟

دو پرسش متداول که از بیماران از ما می پرسند این است که “آیا می توان با الاینرهای شفاف غذا خورد؟» و “با الاینرهای شفاف چه چیزی می توان خورد؟” معمولاً با ترس از اینکه آنها به تغییر کل رژیم غذایی خود نیاز دارند! خوشبختانه، هرکسی که تحت درمان الاینرهای شفاف قرار می گیرد، مجبور نیست رژیم غذایی خود را تغییر دهد، اما غذاها، نکات و ترفندهایی وجود دارند که می توانیم آنها را به اشتراک بگذاریم تا سفر شما با الاینرها تا حد ممکن لذت بخش شود. به عنوان یک قانون کلی، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را امتحان کنید:

محصولات لبنی

غذاهایی مانند پنیر و ماست حاوی سطح بالایی از کلسیم و پروتئین هستند که برای حمایت از سلامت دندان ها حیاتی هستند. آنها همچنین سطح pH را در دهان افزایش می دهند که احتمال ایجاد حفره یا انباشته شدن باکتری ها را کاهش می دهد.

سیب

می دانید چه می گویند، “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد” در این مورد، درست است! سیب پر از آب و فیبر است. وقتی سیب می خورید، بدن شما سطح بالاتری از بزاق تولید می کند که به شستن ذرات مواد غذایی ناخواسته در دهان کمک می کند و در عین حال آن را تمیز و هیدراته نگه می دارد.

سبزیجات برگ سبز دار

بیشتر سبزی های برگ دار، بویژه آنهایی که رنگ تیره تری دارند (مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ) سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که بدن برای حفظ سلامت دندان ها به آنها نیاز دارد. ما می دانیم که سبزیجات همیشه مورد علاقه همه افراد نیستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را در اسموتی پنهان کنید.

با الاینرهای شفاف چگونه می توان غذا خورد؟

اکنون که پاسخ “آیا می توان با الاینرهای شفاف غذا خورد” را کشف کرده ایم، تا زمانی که آنها را برای این کار بیرون بیاورید، می توانید هر چیزی که می خواهید را بخورید. برای کمک به تطبیق با درمان شما، نکاتی برای خوردن و آشامیدن با الاینرهای شفاف داریم.

شستشوی الاینرها

بعد از غذا، همیشه الاینرهای خود را قبل از قرار دادن دوباره در دهان باید بشویید و تمیز کنید.

مسواک و نخ دندان

تمیز نگه داشتن دندان ها و مراقبت های بعد از آن در هنگام غذا خوردن با الاینر ها به همان اندازه مهم است. همیشه باید بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید (پیشنهاد می کنیم همیشه در کیف خود مسواک داشته باشید). اگر بعد از غذا نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید، قبل از اینکه الاینرهای خود را دوباره داخل دهان قرار دهید، تری های خود را با آب بشویید یا مقداری آدامس بجوید.

الاینرهای خود را در جعبه الاینر نگه دارید!

الاینرهای خود را در جعبه الاینر نگه دارید!

الاینرهای خود را در جعبه الاینر نگه دارید!

هنگام برداشتن الاینرهای شفاف خود برای خوردن یا نوشیدن، همیشه آنها را درون جعبه خود قرار دهید. هرگز آنها را روی میز یا یک دستمال سفره قرار ندهید – این باعث می شود آنها از گم شدن یا بدتر از آن، به صورت تصادفی افتادن در زباله ها نجات پیدا کنند!

چه اتفاقی می افتد اگر من با الاینرهای خود غذا بخورم؟

عملا نامرئی بودن و توانایی خوردن هر چیزی که می خواهید، از مزایای اصلی داشتن الاینرهای شفاف هستند، با این حال اطمینان از اینکه فقط وقتی تری های شما بیرون هستند می خورید و می نوشید بسیار مهم است.

لکه ها

مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه تیره، چای، نوشابه یا شراب بدون برداشتن تری های خود می تواند باعث شود که ماهیت شفاف الاینرها تغییر رنگ داده و برای چشم قابل توجه باشند. نکته! ما می دانیم که برنامه ریزی وعده های غذایی و زمان نوشیدن همیشه طبق برنامه پیش نمی رود، اما توصیه می کنیم روز خود را کاملاً برنامه ریزی کنید تا بتوانید از غذای خود لذت ببرید و همچنین تعداد ساعات استفاده از آن را به حداکثر برسانید.

تاب برداشتن

گاز زدن به خوراکی های سفت یا نوشیدن نوشیدنی هایی با دمای گرم ممکن است باعث خم شدن و تاب برداشتن الاینرهای شما شود. در حالی که هدف الاینرها این است که برای حرکت و قالب گیری دندان ها تناسب و تنگی عالی داشته باشند، این می تواند باعث توقف جدی سفر شما شود. نکته! همیشه قبل از مصرف هر چیزی غیر از آب، الاینرهای خود را بردارید. همچنین، هنگام تمیز کردن الاینرهای خود مطمئن شوید که فقط از آب خنک یا کمی گرم استفاده کنید.

نوشیدن با الاینرهای شفاف

در مورد نوشیدن با الاینرهای شفاف چطور؟ آیا می توان با الاینرهای شفاف الکل نوشید؟ هنگام برخورد با الاینرهای شفاف، غذا و نوشیدنی دست به دست هم می دهند، بنابراین پاسخ به “نوشیدن با الاینرهای شفاف؟” ثابت می ماند، آری، اما در حالی که تری ها بیرون دهان هستند. بیرون آوردن تری ها در زمانی که هر چیزی به غیر از آب سرد می نوشید بسیار مهم است. در مواردی که الاینرهای خود را خارج نمی کنید، ممکن است تغییر رنگ یا تاب برداشتن در شکل الاینرهای را مشاهده کنید. این امر می تواند منجر به ظاهر زرد یا کدر الاینر های شما در اثر نوشیدن یا خوردن هر چیزی غیر از آب شود یا می تواند تأثیر مضری بر عملکرد الاینر ها ناشی از گرمای غذا یا نوشیدنی داشته باشد. بسیار مهم است که هنگام استفاده از الاینرهای شفاف خود از توصیه های ارائه شده توسط ارتودنتیست خود پیروی کنید تا آنها بتوانند به بهترین شکل ممکن و با کارآمدترین نرخ کار کنند.

آیا با الاینرها می توان قهوه نوشید؟

در حالی که با الاینرهای خود می توانید آب بنوشید، نوشیدن قهوه با الاینرهای شفاف خود یک نه سخت است. قهوه نه تنها باعث تغییر رنگ و لک شدن الاینرهای شما می شود، بلکه دمای بالا باعث تاب برداشتن تری و تغییر شکل آن می شود. درست مانند هر درمان ارتودنسی، تعویض الاینر های شفاف هزینه زیادی دارد. بنابراین، توصیه می شود که با الاینرهای خود قهوه مصرف نکنید. در کنار ثابت بودن، باید سازماندهی شده و بر اساس آن روز خود برنامه ریزی کنید. قهوه چیزی نیست که بتوانید آن را در عرض 5/0 ثانیه بنوشید (مخصوصاً اگر آن را داغ تر بخواهید) بنابراین مدت زمانی که الاینر های شما از دهان خارج می شوند را در نظر داشته باشید و سعی کنید تا حد امکان آن را به حداقل برسانید.

آیا با نگهدارنده ها می توان نوشیدنی های گرم نوشید؟

آیا با نگهدارنده ها می توان نوشیدنی های گرم نوشید؟

آیا با نگهدارنده ها می توان نوشیدنی های گرم نوشید؟

خیر. نوشیدن نوشیدنی های داغ با نگهدارنده ها مانند الاینرهای شماست که می تواند منجر به بروز مشکلات متعددی شود، تری ها ذوب می شوند و شکل آنها تغییر می کند، تغییر رنگ می دهند و لکه دار می شوند، و دمای داغ می تواند آنها را مستعد شکستگی کند. اثربخشی نگهدارنده ها به یک تناسب محکم و شخصی برای هر دندان بستگی دارد، بنابراین اطمینان از دست نخورده ماندن نگهدارنده شما مهم است. از آنجا که مجبور نیستید در تمام روز از نگهدارنده های خود استفاده کنید، مصرف نوشیدنی های گرم در طول روز راحت تر است. سعی کنید آن فنجان چای را بنوشید یا قبل از گذاشتن نگهدارنده در شب سوپ داغ را بخورید ، به این طریق می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جای خود باقی می ماند و با پتانسیل کامل خود عمل می کند. باز هم، به سادگی نگهدارنده خود را بیرون بیاورید و می توانید از قهوه ای که تمام صبح آرزویش را داشتید لذت ببرید!

آیا می توان با نگهدارنده و الاینر آبمیوه میل کرد؟

آیا می توانید با الاینر ها آبمیوه بنوشید؟ آری، اما قبل از مصرف باید الاینرهای خود را خارج کنید. (نکته مفید: قبل از اینکه الاینرهای خود را دوباره داخل دهان قرار دهید، دهان خود را با آب بشویید)

مصرف آبمیوه، همراه با تغییر رنگ الاینر یا نگهدارنده واقعی، سلامت فیزیکی دندان های شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. با نوشیدن آبمیوه با هر یک از تری ها، اساساً قند را در داخل الاینر خود به دام می اندازید و دندان های خود را برای مدت طولانی تری در معرض قند قرار می دهید. دندان های شما دارای یک بیوفیلم متشکل از باکتری و بزاق هستند، شکر این باکتری ها را تغذیه می کند و امکان تکثیر و ایجاد حفره در دندان ها را فراهم می کند. همچنین تمیز نگه داشتن دندان ها در صورت کج بودن آنها سخت تر است، در صورت مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آبمیوه، این وضعیت بدتر می شود.

زندگی با الاینرهای شفاف

بنابراین، برای نتیجه گیری، به تغییر رژیم غذایی با الاینرهای شفاف نیاز نیست، اما برای جلوگیری از تغییر رنگ و تاب برداشتن، همیشه قبل از مصرف هر نوع غذا یا نوشیدنی (مخصوصاً گرم) آنها را از دهان خارج کنید.

به هر مشتری یک قاب الاینر داده می شود تا همه الاینرهای شفاف آنها محافظت شده و بهداشتی باشند. این ابزار تضمین می کند که الاینر شما تاب برنمی دارد یا نمی شکند و تمیزی کلی الاینر را بهبود می بخشد. این محفظه نگهدارنده ابزاری عالی برای قرار دادن روزانه در کیف شماست تا بتوانید هنگام خوردن و آشامیدن به آن تکیه کنید.

ما همیشه برای پاسخگویی به پرسش ها یا نگرانی های شما قبل یا در طول درمان در دسترس هستیم. فرآیند ساده است:

مرحله اول: ما لبخند شما را ارزیابی خواهیم کرد.

مرحله دوم: دندان های شما را با الاینرهای شفاف صاف می کنیم.

مرحله سوم: لبخند جدید خود را حفظ کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code