الاینر شفاف ارتودنسی برای کودکان

در اين نوشته می خوانيد :

یکی از چالش های ابزار های ارتودنسی مانند بریس ها این است که استفاده محتاطانه از آنها همیشه آسان نیست. الاینرهای شفاف این چالش را حل می کنند. الاینرهای شفاف فرزند شما جایگزین مؤثری برای بریس های فلزی سنتی او می شوند. الاینر شفاف روی دندان های او محکم می شود و با گذشت زمان دندان های او را به تدریج در موقعیت صحیح قرار می دهد. در ارتودنسی الاینرهای شفاف به صورت سفارشی برای کودکان ارائه می شوند تا دندان های آنها را در جای خود قرار دهند و لبخند سالم تری داشته باشند.

آیا کودکان می توانند به سادگی الاینرهای شفافی داشته باشند؟

کودکان هفت ساله و بالاتر می توانند الاینرهای شفاف را دریافت کنند. بر اساس تجربه ما، کودکان اغلب برخی از بهترین نتایج را با الاینرها بدست می آورند، زیرا دندان ها و فک های آنها هنوز در حال رشد هستند و بنابراین، انعطاف پذیرتر هستند.

آیا کودکان می توانند به سادگی الاینرهای شفافی داشته باشند؟

آیا کودکان می توانند به سادگی الاینرهای شفافی داشته باشند؟

الاینرهای شفاف این فرصت را به ​​کودک شما می دهند تا مجموعه ای زیبا از دندان های دائمی و لبخندی زیبا ایجاد کند.

با این حال، از آنجا که الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی به ​​راحتی گم می شوند، ممکن است لازم باشد کمی سخت تر کار کنید تا به فرزندتان کمک کنید تا نظم لازم برای استفاده از الاینرها تا زمانی که آنها را نیاز دارد، توسعه دهد. به طور کلی، الاینرها باید 22 ساعت در روز روی دندان ها باقی بمانند تا نتایج مورد نظر را ارائه دهند.

تفاوت بین الاینرها با برندهای مختلف چیست؟

تفاوت عمده بین برندهای مختلف الاینرهای شفاف، نام تجاری آنها و موادی است که برای شاخت الاینرها مورد استفاده قرار گرفته است. از نظر عملکرد، آنها اساساً یکسان هستند، گرچه برخی از آنها مقرون به صرفه تر از بقیه هستند.

پس از شروع درمان فرزند شما، ارتودنتیست از دندان های کودک شما اسکن می گیرد و شروع به ساخت الاینرهای شفاف می کند. هنگامی که این کار به اتمام رسید، می توانید آنها را از مطب دریافت کنید و فرزند شما می تواند درمان را آغاز کند.

تفاوت بین الاینرهای شفاف و بریس های سنتی چیست؟

ما تفاوت های کلیدی بین الاینرهای شفاف و بریس های سنتی فلزی را در اینجا پوشش خواهیم داد:

ظاهر و احساس

بسیاری از اوقات، کودکان و نوجوانان به دلایل زیبایی شناختی از دریافت بریس ها اجتناب می کنند: در این صورت، این افراد اغلب به دلیل کج بودن دندان های خود یا استفاده از بریس های فلزی سنتی احساس ناامنی می کنند. الاینرهای شفاف نامرئی و یک تکه هستند، در حالی که بریس ها دارای سیم، براکت، مولر بند، لیگاچور و غیره هستند. حتی بریس های شفاف (سرامیکی) نیز در مقایسه با الاینرهای شفاف به ​​وضوح روی دندان ها قرار می گیرند. در هر صورت، الاینرهای شفاف می توانند این مشکلات را حل کنند. به طور مشابه، در حالی که الاینرهای نامرئی به ​​خوبی روی دندان ها قرار می گیرند، به سختی می توان متوجه شد که بریس ها داخل دهان قرار دارند و باعث می شود تقریباً فراموش کنید که آنها حتی وجود دارند. الاینرها عملاً نامرئی هستند، بنابراین در طول درمان توجهی را به خود جلب نمی کنند و پس از اتمام درمان، دندان های کج اصلاح می شوند. بنابراین، الاینرهای شفاف با موفقیت به هر دوی این منابع بالقوه اضطراب پرداخته اند.

زمان درمان کوتاه تر

زمان درمان با الاینرهای شفاف معمولاً کوتاه تر از بریس های فلزی سنتی است. با این حال، زمان درمان کودک شما به این بستگی دارد که چقدر جابجایی لازم است تا دندان های او در موقعیت مناسب خود قرار گیرند. با عادت کردن، اکثر درمان های الاینرهای شفاف در عرض حدود 12 تا 18 ماه تکمیل می شوند.

دردسر کمتر

الاینرهای شفاف و اینویزیلاین معمولاً نسبت به بریس های فلزی سنتی که پر دردسر هستند، برای بچه ها راحت تر هستند. با الاینرهای شفاف، کل مجموعه الاینرها به طور همزمان ایجاد می شود. کودک شما هر دو هفته یکبار (یا طبق دستور متخصص ارتودنسی) الاینرهای خود را عوض می کند. اگر سیستم صاف کردن دندان های الاینرهای شفاف را برای کودک خود انتخاب کنید، هیچ براکت شکسته، سیم شل یا تنظیم ماهیانه وجود ندارد که نگران آن باشید.

انعطاف پذیری

بریس های سنتی پس از ثابت شدن روی دندان ها، باید برای مدت درمان در جای خود باقی بمانند و کودک شما نیز برای برداشتن آنها به یک قرار ملاقات نیاز دارد. از سوی دیگر، برداشتن الاینرهای شفاف در طول وعده های غذایی یا هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آسان است. بنابراین، کودک شما می تواند هر چیزی که می خواهد با الاینرهای شفاف می خورد، در حالی که فهرست طولانی ای از غذاهایی وجود دارند که با بریس ها باید از آنها اجتناب کرد تا از آسیب به سیم ها و براکت ها جلوگیری شود.

نگهداری

بریس ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را سخت تر می کنند و کودک شما باید زمان بیشتری را برای بیرون کشیدن تمام پلاک ها و ذرات غذا صرف کند. الاینرهای شفاف با بهداشت دهان و دندان فرزند شما تداخلی ایجاد نمی کنند. تمیز کردن خود ابزار به سادگی مسواک زدن و آبکشی است.

آیا کودک می تواند با وجود تری های نامرئی داخل دهان بخورد و بنوشد؟

آیا کودک می تواند با وجود تری های نامرئی داخل دهان بخورد و بنوشد؟

آیا کودک می تواند با وجود تری های نامرئی داخل دهان بخورد و بنوشد؟

قبل از اینکه کودک شما چیزی بخورد یا بنوشد (به جز آب)، باید الاینرهای شفاف را بردارید. در غیر این صورت، ممکن است آسیب ببینند. این الاینرها برای مقاومت در برابر فرآیند جویدن ساخته نشده اند. علاوه بر این، بسته به نوع غذا یا نوشیدنی که کودک شما مصرف می کند، ممکن است الاینرها لکه دار شوند و پس از لک شدن، دیگر نامرئی نیستند. اگر فرزندتان از بیرون آوردن الاینرهای خود به صورت توصیه شده غافل شود، هزینه های نگهداری شما افزایش می یابند.

چگونه کودک من باید از الاینرهای شفاف مراقبت کند؟

مراقبت از الاینرهای شفاف راحت است. تنها کاری که کودک شما باید انجام دهد این است که جلو و پشت الاینرها را با یک مسواک نرم تمیز کرده و با آب گرم بشوید تا از شر باکتری های مضر و ذرات غذا خلاص شود. مطمئن شوید که در زمانی که فرزند شما از الاینر استفاده نمی کند به جای اینکه آن را در فضای باز بگذارد، در یک جعبه محافظ نگهداری کند.

چگونه می توان مطمئن شد که کودک الاینرهای خود را استفاده می کند؟

ممکن است وادار کردن فرزندتان به استفاده منظم از الاینرهای خود کاری دشوار به نظر برسد، اما انجام شدنی است. نخستین گام این است که با کودک در مورد اهمیت درمان ارتودنسی صحبت کنید و هر ترسی را برطرف کنید.

چگونه می توان مطمئن شد که کودک الاینرهای خود را استفاده می کند؟

چگونه می توان مطمئن شد که کودک الاینرهای خود را استفاده می کند؟

به خوبی توضیح دهید که در هر مرحله از راه چه انتظاراتی باید داشته باشند. مهم تر از همه، مزایای تکمیل درمان را به آنها نشان دهید. از تصاویر قبل و بعد استفاده کنید تا در درک اثربخشی فرآیند به آنها کمک کنید.

در ارتودنسی، ما همچنین در طول مشاوره اولیه به فرزند شما این روند را توضیح خواهیم داد و به هر سوالی که ممکن است داشته باشد پاسخ خواهیم داد. ارتودنتیست ها با استفاده از الاینرهای شفاف برای کودکان، موفقیت چشمگیری داشته اند تا کودکان را به روند درمان ارتودنسی تشویق کنند.

هنگامی که آنها شروع به استفاده از الاینرها کردند، به آنها کمک کنید تا چشمشان به جایزه باشد.

حداقل سنی که کودک باید برای استفاده از الاینرهای شفاف داشته باشد چقدر است؟

حداقل سن مشخصی برای استفاده از سیستم صاف کردن دندان ها با الاینرهای شفاف تعیین نشده است، زیرا الاینرها باید 22 ساعت در روز استفاده شوند، کودکان بزرگتر و نوجوانان معمولاً بهترین گزینه ها هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code