اسکن سه بعدی برای الاینرهای نامرئی ارتودنسی چیست؟

در اين نوشته می خوانيد :

اسکن سه بعدی دندان چیست و چرا برای بیمارانی که از الاینرهای نامرئی ارتودنسی استفاده می کنند مفید است؟ ما در این مقاله این فناوری را توضیح می دهیم، اینکه چرا از آن استفاده می شود و از این فرآیند چه انتظاری می توانید داشته باشید.

ارتودنتیست شما به شما گفته است که به اسکن سه بعدی دندان نیاز دارید تا بتواند به شما نشان دهد که لبخند شما پس از درمان با الاینرهای نامرئی ارتودنسی چگونه ممکن است به نظر برسند. احتمالاً از خود می پرسید که آیا این فرآیند شبیه نحوه عکسبرداری با اشعه ایکس و سایر تصاویر از دهان شما است، ارتودنتیست شما با اسکن کردن دهان شما متوجه چه چیزهایی می شود و این فرایند چگونه روی شما تأثیر می گذارد. ما در این مقاله به این پرسش های شما پاسخ می دهیم.

اسکن سه بعدی دندان برای الاینرهای نامرئی ارتودنسی چیست؟

اگر هدف شما داشتن دندان های صاف تر است، یکی از اولین پرسش های شما از ارتودنتیست ممکن است این باشد که پس از اتمام درمان با الاینرهای نامرئی ارتودنسی، لبخند شما چگونه می تواند باشد. روی هم رفته، شما می خواهید مسیر درمان خود را درک کنید و اینکه چگونه رسیدن به نقاط عطف مورد انتظار ممکن است ظاهر دندان های شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما همچنین دوست دارید بدانید کار سخت شما ممکن است چگونه نتیجه دهد. به لطف فناوری مدل سازی و اسکن سه بعدی دیجیتالی، ما می توانیم اینها را به شما نشان دهیم.

اسکن سه بعدی دندان برای الاینرهای نامرئی ارتودنسی چیست؟

اسکن سه بعدی دندان برای الاینرهای نامرئی ارتودنسی چیست؟

برای ثبت تصاویر دقیق از دندان ها، لثه ها و فک شما، دندانپزشکان از اسکنر سه بعدی استفاده می کنند. با استفاده از این فناوری اسکن، ارتودنتیست شما می تواند در کمتر از 5 دقیقه یک اسکن کامل از دهان شما شامل دندان ها (و طول، عرض و ارتفاع دقیق آنها) بگیرد. با این فناوری می توان تا 6000 عکس در ثانیه گرفت.

این فناوری نیاز به  قالب های پر دردسر و ناراحت کننده را از بین می برد. همچنین این امکان را فراهم می کند که مدل های مجازی از دهان شما ایجاد شود تا الاینرهای شفاف شما به صورت سفارشی متناسب با دندان های شما ساخته شوند. این تصاویر را می توان با اسکن CAT مقایسه کرد و تصویری عمیق از سلامت دهان و دندان شما ارائه داد.

چرا برای دریافت الاینرهای نامرئی به اسکن 3 بعدی نیاز داریم؟

ارتودنتیست های ما با استفاده از فناوری اسکن سه بعدی الاینر شفاف دندانی، می توانند راحت تر و مؤثرتر مسائل مربوط به سلامت ارتودنتیک را ارزیابی کرده و نگرانی ها را تشخیص دهند. شما می توانید ببینید که دندان های شما – و لبخند شما – در طول درمان با الاینرهای نامرئی ارتودنسی چگونه به نظر می رسند.

علاوه بر این، از آنجا که الاینرهای شفاف شما برای تنظیم تدریجی دندان های شما طراحی شده اند، مهم است که از همان ابتدا به درستی روی دندان های شما قرار بگیرند، هم برای راحتی و هم برای اطمینان از پیشرفت درمان شما همانطور که باید باشد.

چرا برای دریافت الاینرهای نامرئی به اسکن 3 بعدی نیاز داریم؟

چرا برای دریافت الاینرهای نامرئی به اسکن 3 بعدی نیاز داریم؟

هم شما و هم ارتودنتیست شما می توانید مشاهده کنید که برای دستیابی به نتایج مورد نظر چه باید کرد – نکته مهمی که هنگام بحث در مورد برنامه ریزی برای تعهد طولانی مدت به درمان ارتودنسی باید روی آن تمرکز شود، که احتمالاً شامل سرمایه گذاری قابل توجهی از نظر تلاش، برنامه ریزی زمانی و مالی است. از آنجا که می توانید مسائل دندانی خود را از دیدگاه ارتودنتیست خود مشاهده کنید، درک یکسانی خواهید داشت و ممکن است زمان آسان تری برای کار با یکدیگر و تصمیم گیری در مورد پیشرفت درمان داشته باشید.

پس از اینکه ارتودنتیست شما در ابتدا تصاویر را با شما بررسی می کند، می تواند آنها را با ایمیل ارسال کند تا آنها را برای مرجع در اختیار داشته باشید و در صورت نیاز آنها را با سایر متخصصان دندانپزشکی و ارائه دهندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

دلایل استفاده از اسکنر دیجیتال سه بعدی

  • تطبیق پذیری (کل سر یا ناحیه خاصی از حفره دهان را می توان اسکن کرد)
  • تشعشعات کاهش می یابند.
  • امکان ساخت مدل های سه بعدی
  • بدون نیاز به تری های درسر ساز، قالب یا خاک رس
  • داده های سه بعدی از اسکن های متعدد را می توان برای تولید تصاویر سه بعدی دقیق و با جزئیات ترکیب کرد.

چه انتظاری می توان داشت؟

هنگامی که برای قرار ملاقات خود مراجعه می کنید، یکی از اعضای تیم دندانپزشکی شما را به اتاقی که اسکنر سه بعدی در آن قرار دارد هدایت می کند، جایی که قبل از شروع کار ارتودنتیست از شما خواسته می شود عینک، سمعک یا جواهرات خود را بردارید.

سپس ارتودنتیست از شما می خواهد که روی یک صندلی بنشینید و سر خود را روی تکیه گاه چانه قرار دهید (می توانید مطمئن باشید که اسکنر قبل از مراجعه شما کاملاً ضد عفونی شده است تا همه در امان باشند). این اسکنر همچنین در دسترس است و می تواند برای هر فردی که دارای معلولیت است استفاده شود.

هنگامی که در موقعیت قرار گرفتید و راحت بودید، ارتودنتیست اسکنر را روشن می کند که چرخش 360 درجه را در اطراف قوس های دندانی شما انجام می دهد.

هر دو فناوری تصویربرداری لیزری نوری و لیزر بدون تشعشع برای اسکن دهان شما استفاده می شوند. کل فرآیند اسکن ممکن است حدود 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. لیزر یک تصویر دیجیتالی دقیق و سه بعدی از دندان ها و ساختار بافت های نرم شما ارائه می دهد. شما می توانید با تماشای یک مانیتور کامپیوتر پیشرفت اسکن سه بعدی دندان های خود را دنبال کنید.

هنگامی که ارتودنتیست فرآیند اسکن کردن را شروع می کند، می توان آن را هر چند مرتبه ای که لازم باشد متوقف کرده و مجدداً راه اندازی کرد. از آنجا که این فناوری اسکن داده های دیجیتالی را تولید می کند، ارتودنتیست شما می تواند تصاویر را بزرگ کند، بچرخاند و بزرگنمایی کند تا به شما نشان دهد که چگونه لبخند شما با درمان تغییر می کند.

در نهایت، یک اسکن سه بعدی می تواند نقش مهمی در کمک به ارتودنتیست شما برای ارزیابی سلامت دندانی شما و طراحی درمان ارتودنسی با الاینر نامرئی شما داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code