مزایای الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی در مقایسه با بریس های سنتی

در اين نوشته می خوانيد :

بسیاری از بیماران (یا والدین آنها) از ما پرسیده اند که الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی یا بریس های سنتی، کدام یک برای آنها بهتر است. این واقعاً یک تصمیم شخصی است، بنابراین فکر کردیم اطلاعاتی را ارائه کنیم تا در صورت نیاز به زمان برای بررسی گزینه های خود، به شما کمک کنیم. مهم است به خاطر داشته باشید که الاینرها می توانند اکثر مشکلات ارتودنسی، اما نه همه، را درمان کنند. بنابراین، مهم است که در مشاوره اولیه خود با ارتودنتیست خود در مورد اینکه کدام گزینه به شما کمک می کند بهترین نتیجه را دریافت کنید، صحبت کنید.

با این حال، برای بسیاری از موارد، هر دو گزینه در دسترس هستند، به این معنا که شما می توانید با توجه به آنچه ترجیح می دهید و بهترین سبک زندگی شما را انتخاب کنید. بریس ها از فلز یا پرسلن ساخته شده اند و به دندان های شما متصل می شوند. سپس از سیم های فلزی و نوارهای لاستیکی برای ایجاد نیرویی برای کمک به قرار گرفتن دندان ها در موقعیت صحیح استفاده می شود. الاینرها از پلاستیک ساخته شده اند و به صورت سفارشی و متناسب با دندان های شما ساخته می شوند. هر الاینر دندان ها را گام به گام به سمت موقعیت نهایی حرکت می دهد. برجستگی های کوچکی از رزین کامپوزیت (مواد پرکننده همرنگ دندان) به دندان های مختلف متصل می شوند تا به تراز کردن دندان ها کمک کنند تا بتوان آنها را به درستی حرکت داد.

الاینرها

مزایای الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی

مزایای الاینر شفاف ارتودنسی نامرئی

مزایا:

  • ظاهر: الاینرها کمتر از بریس ها جلب توجه می کنند، زیرا شفاف و سفارشی هستند تا متناسب با دندان های شما باشند. این می تواند برای بسیاری از بیماران قابل استفاده باشد، اما نه برای همه بیماران.
  • رژیم غذایی: از آنجا که برای خوردن غذای خود می توانید الاینرهای خود را از دهان خارج کنید، رژیم غذایی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. شما همچنان می توانید غذاهایی که دوست دارید را بخورید. خوردن برخی غذاها با بریس ها سخت یا ناراحت کننده است و می تواند باعث شکستگی آنها شود که می تواند درمان را به تأخیر بیندازد و برای انجام تعمیرات به مراجعه اضافی نیاز دارند.
  • بهداشت: از آنجا که الاینرهای شما قابل جابجایی هستند، می توانید طبق معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. این امر بسیار مهم است زیرا پاکسازی دندان ها با وجود بریس ها روی دندان ها، برای بسیاری از بیماران چالش برانگیز است.
  • قرار ملاقات ها: از آنجا که حرکت دندان ها توسط متخصص ارتودنسی شما از قبل برنامه ریزی شده است، مراجعات واقعی به مطب معمولاً بسیار ساده تر است و در برخی موارد می تواند به طور کلی کمتر باشد. این می تواند یک مزیت بزرگ برای همه افرادی باشد که زندگی پرمشغله ای دارند!
  • راحتی: به طور کلی، الاینرها راحت تر از بریس ها هستند. گرچه دندان ها همچنان می توانند تا حدودی حساس باشند، اما لب ها و گونه ها کمتر تحریک می شوند زیرا الاینر پلاستیکی صاف تر از بریس های فلزی یا پرسلن است. این ممکن است بویژه به افرادی مربوط می شود که ورزش های تماسی (یا نیمه تماسی) انجام می دهند.

معایب:

  • عادت کردن: الاینرها باید 22 ساعت در روز استفاده شوند تا مؤثر باشند. به این معنا که آنها فقط برای خوردن و تمیز کردن برداشته می شوند. عادت کردن مساوی است با نتایج بهتر!
  • الاینرها باید برای غذا خوردن و پاکسازی برداشته شوند. برخی از بیماران در صورت احساس خجالت یا شرمندگی ممکن است انجام این کار در ملاء عام برایشان دشوار باشد.
  • اثربخشی: الاینرها می توانند اکثر موارد را درمان کنند، نه همه را. در شرایط پیچیده، ارتودنتیست شما ممکن است به جای الاینرها بریس ها را توصیه کند. اگر به هر حال روی الاینرها پافشاری کنید، نتیجه نهایی ممکن است آنقدر دقیق نباشد.
  • هزینه: در برخی موارد، هزینه الاینرها می تواند بیشتر از بریس ها باشد. با این حال، در بسیاری از موارد آنها مشابه یا یکسان هستند. ارتودنتیست شما می تواند قبل از تصمیم گیری در مورد هزینه گزینه های شما صحبت کند.

بریس ها

بریس ها

بریس ها

مزایا:

  • قابل استفاده برای همه موارد: در حالی که الاینرها می توانند اکثر موارد را درمان کنند، از بریس ها می توان برای همه موارد استفاده کرد. به این معنا که بریس ها همیشه یک گزینه هستند.
  • انواع بریس ها: بریس ها می توانند انواع مختلفی از بریس های فلزی با رنگ یا بدون رنگ باشند. بریس های پرسلن نیز وجود دارند که بسیار محافظه کارانه تر از بریس های فلزی معمولی هستند.
  • عادت کردن: از آنجا که بریس ها روی دندان های شما ثابت هستند، نمی توانید آنها را فراموش کنید یا آنها را گم کنید. این می تواند برای برخی از بیماران مفید باشد، اگر آنها انگیزه داخلی برای رعایت کافی استفاده از الاینرها را نداشته باشند.

معایب:

  • بهداشت: تمیز کردن دندان ها با بریس ها به جای الاینرها بسیار چالش برانگیزتر است. اگر تمیز کردن به اندازه کافی انجام نشود، به دندان ها آسیب واقعی می رسد. این ممکن است منجر به تصمیم گیری برای برداشتن زود هنگام بریس ها شود، قبل از اینکه نتیجه نهایی بهینه حاصل شود.
  • رژیم غذایی: با استفاده از بریس های متصل به دندان، رژیم غذایی شما باید اصلاح شود. غذاهای سفت (یا دندان قروچه شبانه) می توانند باعث شکستگی شوند که می تواند پیشرفت درمان شما را کند یا متوقف کند. همچنین، از آنجا که با استفاده از بریس بیشتر مستعد پوسیدگی هستید، باید از غذاهای چسبناک شیرین خودداری کنید. رژیم غذایی نامناسب، بعلاوه بهداشت ناکافی، دستور العملی برای فاجعه است!
  • راحتی: به طور کلی، بریس ها بیشتر باعث ناراحتی می شوند زیرا می توانند به داخل گونه ها و لب ها مالیده شوند. برخی از بیماران بیشتر از سایرین از این موضوع رنج می برند و اغلب برای افرادی که در برخی ورزش ها و فعالیت های دیگر شرکت دارند مورد توجه قرار می گیرد.
  • ظاهر: بریس ها (حتی پرسلن ها) بیشتر از الاینرها جلب توجه می کنند. این برای برخی از بیماران بسته به شغل، سرگرمی و شخصیت آنها مهم است.
  • قرار ملاقات ها: قرارهای مورد نیاز برای بریس ها طولانی تر و درگیرتر هستند و باید تنظیمات فعال روی صندلی انجام شوند. ممکن است نیاز به بازدیدهای مکرر نیز وجود داشته باشد.
مقایسه ارتودنسی نامرئی و بریس سنتی

مقایسه ارتودنسی نامرئی و بریس سنتی

هنگام بررسی گزینه های درمان ارتودنسی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در بالا برای کمک به تصمیم گیری بهترین گزینه برای شما مفید باشند. هیچ گزینه درست یا غلطی وجود ندارد، با این حال اطلاع از انتخاب خود و معنای آن در روز بسیار مهم است. تصمیم بگیرید که چه مزایا یا معایبی برای شما مهم هستند تا تصمیم خود را آسان تر کنید. مهم تر از همه، سؤال بپرسید. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه را دارید.

سلب مسئولیت:

محتوای این مطلب فقط برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی در دسترس قرار گرفته است. محتوا قرار نیست جایگزینی برای تشخیص یا درمان شخصی تخصصی باشد. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت دندانی یا پزشکی داشته باشید، همیشه از دندانپزشک خود یا ارتودنتیست واجد شرایط دیگر مشاوره بگیرید. هرگز توصیه های تخصصی را نادیده نگیرید یا به دلیل مطالبی که در سایت خوانده اید یا دیده اید، جستجوی آن را به تأخیر نیندازید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code